برخی از عوامل درونی و برونی سبب می‌شوند در برخی از سنین وزن افراد به یک‌باره دچار تغییر وزن فراوان شود و تنها با اضافه وزن ناگهانی مواچه شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند سن اضافه وزن و چاقی میانسالی در زنان در حدود 38 سالگی است در صورتی که در مردان این افزایش وزن در حدود 44 سالگی آن‌ها رخ می‌دهد.

گفتنی است، کارشناسان سن خطر برای افزایش وزن در زنان را در حدود سال‌های 35 الی 40 سالگی اعلام نموده‌اند و توصیه می‌کنند در این بازه‌ سنی بانوان از مصرف زیاد غذاهای پرچرب و شیرین اجتناب نمایند و در عوض علاوه بر مصرف غذاهای سالم فعالیت فیزیکی مانند ورزش روزانه را در برنامه کاری هفتگی خود قرار دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، سن آسیب پذیر برای بروز چاقی در مردان در رده‌سنی 40 الی 45 سال قرار دارد.

پژوهشگران این نتایج را از انجام یک نظرسنجی بر روی 1000 فرد بزرگسال که خواهان رژیم غذایی در دوران میانسالی خود بوده‌اند به دست آورده‌اند.

کارشناسان افزایش مصرف وعده‌های غذایی توسط این افراد به همراه کودکان خود، همین‌طور کمتر شدن حجم فعالیت و تحرک بدنی را علت این چاقی معرفی کرده‌اند.

پزشکان به افراد در رده‌های سنی افزایش ناگهانی وزن انجام ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و شنا را در کنار گرفتن رژیم غذایی توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار