این دستگاه اسکنر در عرض ۵ ثانیه نوع مایعات را مشخص می‌کند، که در گذشته هم این اسکنر‌ها وجود داشت اما درصد خطای آنها بالا بود، حالا امروز درصد خطای پرتونگار جدید تنها پنج دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محققان در تلاشند تا مسافران بتوانند مجددا با خیالی راحت مایعات خود را به داخل هواپیما ببرند. 
 
کنترل مایعاتی که مسافران به همراه خود به داخل هواپیما می‌برند، به معضلی برای مسافران و ماموران کنترل در فرودگاه‌ها تبدیل شده است. 
 
محققان موفق به طراحی اسکنری شده‌اند که توسط لیزر، ماده اصلی تشکیل دهنده مایعات داخل ظرف‌ها و بطری‌ها را تشخیص می‌دهد، حتی اگر که مایعات در ظرفهایی کاملا سربسته و غیر شفاف قرار گرفته باشند. 
 
این دستگاه اسکنر در عرض ۵ ثانیه نوع مایعات را مشخص می‌کند، که در گذشته هم این اسکنر‌ها وجود داشت اما درصد خطای آنها بالا بود حالا امروز درصد خطای پرتونگار جدید تنها پنج دهم درصد است. 

محققان می‌گویند، این دستگاه می‌تواند بطریهایی را با حجم بالای مانند ۳ لیتر را نیز کنترل کند. 

کنمان مدیر این پروژه می‌گوید: با این فناوری، ما بسیاری از مرز‌ها را در نوردیده‌ایم، حالا ظرف پلاستیکی و یا شیشه‌ای فرقی نمی‌کند. شیشه رنگی و یا شفاف اینها هیچ کدام مانع کار ما نیستند، و افزودند به هر ترتیب ما محتویات داخل ظرف را تشخیص می‌دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار