برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت افزایش قیمت طلا به ۱۲۷۲ تا ۱۲۷۵ دلار در هر اونس بهترین فرصت برای فروش خواهد بود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت طلا ،بیزینس لاین، افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا موجب شده تا قیمت این فلز زرد در روزهای اخیر بیش از 3 درصد کاهش یافته و به کمترین حد خود در 16 هفته اخیر برسد.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در 2 ماه اخیر رسیده است. گمانه زنی کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش نرخ بهره اروپا در نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا و کاهش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که اگر قیمت طلا بتواند بار دیگر به 1272 تا 1275 دلار در هر اونس افزایش یابد بهترین فرصت برای فروش خواهد بود. در غیر این صورت قیمت طلا به زودی به کمتر از 1245 و حتی 1220 دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1275 دلار و سپس 1285 دلار خواهد بود. کاهش قیمت طلا به زیر 1250 دلار نیز زمینه لازم برای سقوط بیشتر قیمت این فلز زرد را فراهم خواهد کرد.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا نیز در این شرایط ابتدا 1245 و سپس 1230 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطوح حمایتی قیمت طلا به زودی به 1200 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، بازار ، خرید ، دلار ، اروپا ، بهره ، نرخ ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار