مدیرجهاد کشاورزی نوشهر از کاهش 70 درصدی گل دهی باغ های مرکبات شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد که باردهی این باغ ها نیز با کاهش 50 درصدی مواجه شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، ˈ میرحسین سنجرانی ˈ در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان ، علت این وضعیت را بحران برف سال گذشته برشمرد.

وی گفت : با استفاده از ترکیبات شیمیایی تلاش شده است که گل دهی درختان مرکبات را تحریک کنیم.

او افزود : در بحران برف سال گذشته به سه هزار و 674 واحد مرغدای، دامداری، پرورش گل و گیاه و آبزیان به همراه باغ های مرکبات و مزارغ شالیزاری شهرستان نوشهر بیش از 691 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

سنجری گفت : بتازگی 150 میلیارد ریال برای جبران خسارت دامداری ها و صنایع کشاورزی اختصاص یافته است و پی گیر لازم نیز برای جذب تسهیلات برای سایر واحدها در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر در عین حال گل دهی باغ های کیوی شهرستان را مناسب توصیف کرد و پیش بینی کرد که باردهی درختان کیوی نیز امسال بیش از 30 درصد افزایش یابد.

فرماندار نوشهر هم در این جلسه با اشاره به خسارت های جدی بحران برف به کشاورزان این شهرستان گفت: با توجه به مناسب نبودن حمایت ها از خسارت دیدگان بحران برف باید با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دستگاه های متولی امر هرچه زودتر در جهت حمایت از کشاورزان اقدامات موثری صورت گیرد تا از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات موجود که یکی از معضلات منطقه است ، جلوگیری شود.

ˈ محمدعلی قمی ˈ همچنین با توجه ادامه روند رو به افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز خواستار فعال شدن اکیپ نظارت بر تغییر کاربری غیر مجاز در کجور شد.

وی گفت : بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ، نزولات جوی در هشت ماهه سال آبی جاری بیش از 16 درصد کاهش یافت و با توجه به افزایش دمای هوا ، بحران کمبود آب بویژه در منطقه کجور هم در بخش کشاورزی و آب آشامیدنی بروز خواهد کرد که باید برای مقابله با این وضعیت آمادگی های لازم وجود داشته باشد./س

برچسب ها: کاهش ، مرکبات ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.