فرماندار اهر کاروانسرای عظیم شاه عباسی را یکی از بناهای تاریخی اصلی و ثبت شده شهرستان اهر ذکر کرد و افزود: متأسفانه عدم واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی و عدم بهره برداری از سوی خود سازمان این آثار منحصر به فرد با درب بسته در حال تخریب و از بین رفتن است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رضا صدیقی، در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر، گفت: متأسفانه با وجود تقاضای متعدد در جهت استفاده و بهره برداری از این مجموعه در جهت توسعه صنعت گردشگری تاکنون بلا استفاده مانده است.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با وجود اینکه شهرستان اهر شاهراه گردشگری به مناطق گردشگری ارسباران و استان اردبیل و مناطق مرزی می باشد عدم استفاده بهینه از ظرفیت های شهرستان دراین حوزه باعث شده این شهرستان با وجود قابلیت ها و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری نتواند از این امکانات بهره کافی و لازم را ببرد.

فرماندار اهر از ساخت اولین مجموعه نمایشگاه دائمی صنایع دستی این شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خبر داد و افزود: این پروژه همزمان با دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

رضا صدیقی، همچنین بااشاره به پروزه مرمت و بازسازی آثار تاریخی اهر خواستار تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام این اداره در اهر شد.

وی، گفت: دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری که 20 خرداد ماه سالجاری در اهر برگزار می شود یکی از محورهای مهم سرمایه گذاری حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی می باشد که امیدواریم علاقه مندان از فرصت پیش آمده برای سرمایه گذاری در منطقه از این فرصت استفاده بهینه نمایند.

در پایان این جلسه اعضای کارگروه از مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین محمود اهری و قسمت های آسیب دیده آن بازدید کردند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.