ذخیره قطعی معادن مازندران 712 میلیون تن است

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:کل ذخیره قطعی معادن موجود درمازندران بیش از 712 میلیون تن و با استخراج اسمی 16 میلیون تن است.

محمدپورعمران،افزود:ذخیره قطعی معادن مازندران بیش از712میلیون تن است.

وی تصریح کرد:معادن موجود در مازندران با 681هزار و 774میلیون ریال سرمایه‌گذاری ۳ هزار و 590 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

محمدپور افزود:کل ذخیره قطعی معادن موجود در استان مازندران بیش از 712 میلیون تن و با استخراج اسمی 16 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:مازندران دارای 173 مورد معدن خصوصی، 44 معدن تعاونی و دو معدن دولتی است.

محمدپور با اشاره به تنوع معدنی مازندران گفت:از نظر تعداد،معادن استان مازندران دارای120معدن سنگ آهک،لاشه و واریزه کوهی،50معدن ذغال‌سنگ کک‌شویی و حرارتی و 13 معدن فلورین و باریت، 12 معدن سنگ تزئینی، 9 معدن پوکه معدنی و پوزولانی، هشت معدن سیلیس، چهار معدن گچ و سه معدن سرب و روی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ماده معدنی صادراتی استان فلورین است، افزود:در سال 92 میزان صادرات انجام شده یک هزار و 83 تن به کشورهای ترکیه و ترکمنستان به ارزش 272 هزار و 330 دلار بوده است.

محمدپورعمران با اشاره به 222 فقره پروانه بهره‌برداری صادره برای مواد معدنی در استان گفت: از این تعداد 115 معدن فعال و 31 معدن اعتبار پروانه بهره‌برداری آن‌ها منقضی شده و پیشنهاد سلب صلاحیت 36 معدن به دلایل مختلف به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 22 معدن پس از طی مراحل اداری و کسب مجوز از شورای عالی معادن سلب صلاحیت شد و 18 معدن دیگر نیز به صورت غیرفعال، نیمه‌فعال و یا در حال تجهیز است./س

برچسب ها: معادن ، مازندران ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.