سایت فدراسیون جهانی بسکتبال ( فیبا ) در گزارشی به وضعیت تیم‌های بزرگ بسکتبال آسیا در فصل تابستان پرداخت و به دعوت از 32 بازیکن در شروع اردوهای تیم ملی ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مطلب هفتگی مربوط به آسیا در سایت فدراسیون جهانی بسکتبال وضعیت شش تیم بزرگ آسیایی برای فصل تابستان بررسی شده و در شروع آن به استراحت نداشتن مربیان و بازیکنان بعد از لیگ‌های داخلی امسال اشاره شده است. تقویم سنگین بین‌المللی در فصل تابستان به هیچ بازیکن بزرگی اجازه استراحت زیاد را نمی‌دهد.

در بخش مربوط به ایران آمده است: مهمد بچیروویچ 32 بازیکن را به اردوی اولیه تیم ملی دعوت کرد که از هفته قبل آغاز شد و 9 نفر دیگر نیز به زودی به بازیکنان قبلی ملحق می‌شوند اما تعداد بسیار زیاد بازیکنانی که باید زیر نظر گرفته شوند، کوچکترین نگرانی سرمربی اسلوونیایی به شمار می‌رود.

قهرمان فعلی آسیا برنامه‌ریزی خود را با فرستادن تیم زیر 18 سال به مسابقات غرب آسیا آغاز کرد. تیمی که مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا در دوحه قطر را پیش رو دارد، اما بچیروویچ برای انتخاب ترکیب اصلی خود برای جام جهانی اسپانیا همچنان برنامه شلوغی دارد.

بنابراین گزارش، بازی‌های کاپ آسیا که از 11 تا 19 جولای در ووهان چین برگزار می‌شود بهترین فرصت برای نهایی کردن برنامه‌های تیم ملی است.

ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی دو بازیکن جوان ایرانی به عنوان عوامل ناشناخته تیم ایران در مسابقات پیش رو معرفی شده‌اند.

*دردسر فیلیپین با لیگ طولانی

فیلیپین که دومین نماینده آسیا در جام جهانی با طولانی شدن مسابقات داخلی هنوز امکان در اختیار گرفتن بازیکنان را ندارد و از طرفی با اوج گرفتن رقابت‌ها دیگر چات ریس، سرمربی فیلیپین باید امیدوار باشد که تمام بازیکنان سالم به اردوهای تیم ملی برسند.

عامل ناشناخته در تیم فیلیپین عملکرد بازیکنانی عنوان شده است که در لیست اولیه ریس قرار نداشتند. لیست اولیه فیلیپین زودتر از همه و در ماه فوریه اعلام شد.

*بازیکنان تبعه در کره

یوجای- هاک سرمربی کره‌جنوبی که تنها به ایران و فیلیپین در جام ملت‌های سال قبل باخته بود کار آسانتری نسبت به مربیان این دو تیم برای آماده‌سازی ندارد.

کره‌ای‌ها باید یک بازیکن تبعه برای جام جهانی 2014 با نگاه به بازی‌های آسیایی اینچئون ( که میزبان هستند ) انتخاب کنند و مون‌تا-جونگ بازیکن این تیم هم یک ماه بعد از شروع تمرینات امکان پیوستن به تیم را دارد.

عامل ناشناخته کره هاسونگ جین بازیکن تبعه تیم معرفی شده است.

*چین، چین‌تایبه و اردن دور از جام جهانی

دو تیم چین و اردن که سال گذشته در جام ملت‌های آسیا موفق نبودند به همراه چین‌تایپه تابستان شلوغی را پیش رو خواهند داشت.

تیم چین که موفق به گرفتن وایلدکارت جام جهانی هم شده بود با اولین تجربه لومینگ سرمربی تیم بعد از المپیک 96 آتلانتا، میزبانی کاپ آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی کره را پیش رو دارد. وانگ ژلین و ژوکی عوامل ناشناخته این تیم لقب گرفتند.

چین تایپه که سال قبل برای اولین بار به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسید امسال تیم ملی خود را به دو قسمت تقسیم می‌کند. تیم ب چین تایپه به همراه کوینسی دیویس (که در عنوان چهارمی سال قبل نقش پر رنگی داشت) در مسابقات ووهان چین شرکت خواهد کرد.

عامل ناشناخته این تیم هم ترکیب بازیکنان تیم‌های الف و ب خواهد بود.

تیم اردن که در مسابقات جام ملت‌های 2013 عملکرد بدی داشت در هفته‌های گذشته گام‌های مناسبی با شروع مربیگری رایکو ترومن برداشته و سم داگلاس و رشیم رایت دو ستاره تیم نیز بعد از 2 سال بازگشته‌اند تا با تجربه قهرمانی غرب آسیا در مسابقات کاپ آسیا شرکت کنند.

با این اوصاف هیچ استراحتی برای تیم‌های آسیایی در فصل تابستان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال ، آسیا ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار