نتايج نظرسنجي نشان می دهد احساسات ضد آمريکايی در روسيه افزايش يافته است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، نظرسنجی هایی که اخیرا در روسیه انجام شده است نشان می دهد که احساسات ضد آمریکایی در روسیه در مقایسه با پانزده سال گذشته شدیدا افزایش یافته است و همچنان روبه بالا رفتن است.

مرکز آمار و اطلاعات لودا در روسیه که دست به یک نظرسنجی زده است روز گذشته اعلام کرد هفت و یک درصد از نظردهندگان درباره ایالات متحده آمریکا رای منفی دادند و بسیاری از نظر دهندگان نگرش منفی علیه آمریکا داشته اند. تلاش آمریکا برای برهم زدن چهره روسیه در اروپا و تخریب روابط روسیه با اتحادیه اروپا بر سر بحران اوکراین از مهمترین عواملی است که مردم روسیه به شدت از آمریکا تنفر پیدا کرده اند و نگرش ضد آمریکایی در روسیه افزایش یافته است. همین گزارش حاکی است ، در جریان جنگ روسیه و گرجستان ، یک نظر سنجی دیگر در سال 2009 میلادی انجام شد که در آن بیش از شصت درصد از نظر دهندگان ،کشورهای غربی به ویژه آمریکا به سبب مداخله در امور داخلی گرجستان مورد سرزنش قرار داده بودند. نظرسنجی های اخیر در روسیه همچنین نشان می دهد که مردم روسیه نیز گرایش های ضد اتحادیه اروپا پیدا کرده اند و از اینکه اتحادیه اروپا تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است ، نسبت به آن احساس بدی پیدا کرده اند.

همین منبع خبری می افزاید ، از نظر مردم روسیه سه کشور بلاروس ، چین و قزاقستان جزء کشورهای دوست و نزدیک روسیه بشمار می روند در حالیکه آمریکا ، اوکراین و لیتوانی در صدر کشورهای دشمن با روسیه قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار