"سرطان کلیه" در آقایان بیشتر دیده می‌شود. البته عوامل مختلفی هم در ایجاد این بیماری نقش دارند که به عنوان مثال آلودگی صنعتی، نوع غذا و بعضی از مشاغل جزء این عوامل هستند.

حسین محمدبیگلو متخصص کلیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه سرطان کلیه علل و عوامل زیادی دارد و اینکه دقیقاً بتوان گفت فرد به چه دلیل به این بیماری مبتلا می‌شود نیاز به تحقیق دارد.

وی افزود: نوع غذاهای مصرفی، آلودگی‌های صنعتی، ارتباط با مواد شیمیایی، بعضی از مشاغل و بیماری‌های خاص از عوامل بروز این سرطان است که منظور از مواد شیمیایی، موادی مثل سرب و بنزین است. همچنین سیگار و الکل، عفونت‌های مزمن کلیه، سابقه ژنتیکی و مسائل فامیلی و بعضی شغل‌ها همچون صنایع رنگرزی و چرم‌سازی هم از دیگر عوامل خطر ابتلا به این بیماری است.

محمدبیگلو اذعان داشت: سرطان کلیه غالباً بدون علامت است و به صورت اتفاقی تشخیص داده می‌شود. به این صورت که بیمار با مراجعه به پزشک و شکایت از درد و مشکلی دیگر همچون درد در پهلوها، وجود خون در ادرار، اختلالات هورمونی، غلظت خون، اختلالات الکترولیت و نارسایی کلیه به سونوگرافی و سیتی‌اسکن معرفی می‌شود و سپس پزشک با مشاهده و آنالیز سونوگرافی و سیتی‌اسکن می‌تواند متوجه سرطان کلیه شود.

این متخصص کلیه در ادامه گفت: سرطان کلیه در آقایان شیوع بیشتری دارد. نکته قابل توجه این است که در سرطان کلیه و در مراحل کمی پیشرفته که پزشک مبنای درمان را به جراحی می‌گذارد بیمار نباید تعللی در انجام جراحی داشته باشد چرا که جراحی در سرطان کلیه می‌تواند موجب تسریع روند بهبود شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.