بیش از 850 میلیارد ریال در بندر امیرآباد بهشهر سرمایه گذاری شد

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،گفت:تاکنون حدود 8هزار و 500میلیارد ریال اعتبار ازسوی بخش خصوصی ودولتی برای توسعه زیرساخت ها و ایجاد صنایع مختلف دراین بندر سرمایه گذاری شده است.

نعیمی افزود:حدود یک سوم از این سرمایه گذاری را بخش خصوصی انجام داده است.

وی ادامه داد:حدود 5هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای فراهم کردن زیرساختها، فعالیتهای لجستیگی پسکرانه ها و بقیه نیز برای ساخت کارخانه تولید میله گرد،کاغذ، ورق، سورتینگ،سردخانه میوه،نیروگاه برق،سیلوی 35 هزارتنی و 53 هزار تنی غلات سرمایه گذاری شده است.

نعیمی گفت : شرایط هم اکنون برای سرمایه گذاری به گونه ای در امیرآباد تسهیل شده که می توانیم در مدت حدود دو ماه به درخواست های سرمایه گذاری پاسخ دهیم و زیرساخت های لازم را برای آن فراهم کنیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به مصوبه سازمان بنادر و دریانوردی در باره توسعه اراضی پیشتیابی این بندر اشاره کرد و اظهار داشت:برهمین اساس عملیات تملک و آزاد سازی اراضی پیرامون بندر از سال 1390 آغاز شد که باید طی 10 سال مساحت آن از یکهزار و 60 هکتار به دو هزار و 120 هکتار توسعه یابد.

وی از بهره برداری چهار پست اسلکه با اعتباری بالغ بر یکهزار و 150 میلیارد ریال در ماه آینده خبر داد و افزود:با بهره برداری از این اسکله ها میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از چهار و نیم میلیون تن در سال به هشت میلیون تن افزایش می یابد.

نعیمی با اشاره به این که حدود 75 درصد کالاهای صادراتی در مازندران از طریق بندر امیرآباد انجام میشود،این کالاها را شامل سیمان،سنگ آهن،کلینگر،کچ و مواد خوراکی معرفی کرد.

وی کالاهای وارداتی به این استان از طریق بندر امیرآباد را هم آهن آلات،تخته،کک،غلات و فرآورده های سوختی معرفی کرد.

بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر از بزرگ ترین بنادر حاشیه دریای خزر در مازندران است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.