مهم ترین عناوین خبری گروه "علمی" که در روز دوشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: افزایش شیب پیری در استان‌های کشور/ گذر 11 میلیون دختر و پسر از سن ازدواج در کشور ، "واکسن آنفلوانزا" ایرانی شد/توليد سالانه400 هزار دوز از اين واكسن در كشور و... است.

مهمترین عناوین خبری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

افزایش شیب پیری در استان‌های کشور/ گذر 11 میلیون دختر و پسر از سن ازدواج در کشور

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/3/19/2324528_211.jpg

دکتر مطلق با بیان اینکه مشاهدات نشان می دهد که برخی از استان‌ها در شیب پیری قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر 11 میلیون دختر و پسر در کشور در حال گذشتن از سن ازدواج و باروری هستند.


رونمایی از 5 محصول فناور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

 از 5 محصول فناور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تحت عناوین دستینه ،‌کارت هوشمند بیومتریک، پماد موضعی بیزالن، شربت کالیک و نرم افزار تی‌نیوز با حضور دکتر صیف‌الدین رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.


"واکسن آنفلوانزا" ایرانی شد/توليد سالانه400 هزار دوز از اين واكسن در كشور

 طرح کلان ملی واکسن آنفلوانزا برای تست نهایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارائه و پس از صدور مجوزهای لازم، این محصول در بازار عرضه و مردم از این پس، محصول ایرانی دارای کیفیت مشابه نمونه خارجی را برای درمان مورد استفاده قرار خواهند داد.


لوازم عجيب و غريبي که توسط "چاپگرهاي سه‌بعدي" ساخته شده‌اند + عکس

نسل جديد چاپگرها که اجسام سه بعدي توليد مي‌کنند تحولي در تمامي عرصه‌هاي علم و تکنولوژي ايجاد کرده‌اند.


فراخوان جذب متقاضیان پیمانی در شهریور 93/ نظارت کامل در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

فراخوان جذب متقاضیان پیمانی و طرح سربازی در شهریورماه 93 بر روی سایت مرکز جذب قرار می‌گیرد.


بیماران در بیمارستان‌های دولتي نگرانی تامین تجهیزات دارویی و پزشکی را ندارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران با اشاره به اینکه دولت و مجلس طرح تحول سلامت را از اولویت کارهای خود قرار داده اند، گفت: مردم بدون مشکلی در بیمارستان پذیرش می شوند و نگرانی برای تامین دارو و لوازم پزشکی ندارند .


"محمود نیلی احمد آبادی" سرپرست دانشگاه تهران شد

 به گزارش دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، با صدور حکمی "دکتر محمود نیلی احمد آبادی" را به سمت سرپرستی دانشگاه تهران منصوب کرد.


"دستینه" گامی در جهت تجهیز سامانه‌ها به خدمات زیرساخت

 "دستینه " نام ابزاری میان افزاری است که برای تجهیز سامانه‌ها به خدمات زیرساخت کلید عمومی توسط محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طراحی شده است.


جستجوگر هوشمند موبایلی اخبار طراحی شد

 پژوهشگران یکی از شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت جستجوگر هوشمند موبایلی قدرت گرفته از یک موتور جستجوی خبر شدند.


مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی برخورداری از نیروی جوان، متخصص و دارای تفکر جهادی است
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمردند و گفتند: جهاد دانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد.


تاسیس بانک اطلاعاتی نظارت بر نحوه توزیع و عرضه ملزومات پزشکی/ کاهش قیمت ملزومات پزشکی با ایجاد بازار رقابتی

 مهندس سید حسین صفوی گفت: بانک اطلاعاتی جهت نظارت بر کسانی که در حوزه توزیع و عرضه ملزومات پزشکی فعالیت می کنند، تاسیس می شود.

اختصاص اعتبار 7 میلیون تومانی به "آمپول هرسپتین" و صعب العلاج

 دیناروند گفت: برای دریافت آمپول هرسپتین یا هر داروی صعب العلاج، بیماران می‌توانند بابت هر دوره‌ی درمانی 7 میلیون تومان مابه‌التفاوت آن را دریافت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار