معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم امضاي قراردادتوليد سوختديزل از ميكروآلك با اشاره به تصویب ده ها طرح کلان ملی یا مگا پروژه در شورای عالی عتف گفت: این موضوع ناشی از توانمندی بالای پژوهشگران کشور و حاصل سه دهه تجربه است .

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید احمدی اظهار داشت: توانایی محققان کشور و دانشگاه ها برای اجرای مگا پروژه ها بالاست و کمبودی که وجود دارد عدم توازن بخش تقاضا با عرضه است که در این راستا نیازمند حضور جدی بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: تحصیل 500 هزار دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ، پتانسیل بالایی در اختیار جامعه قرار می دهد تا طرح های مهم پژوهشی  از اين پتانسيل استفاده کنند و  کشور ما در کنار تولید علم که در جایگاه بالایی قرار دارد و در انجام طرح های پژوهشی نیز  از موقعیت خوبی برخوردار است كه باید از این توان برای تغییر نگاه ها به کشور ایران و منطقه خلیج فارس استفاده کند.

دبیر شورای عالی عتف با اشاره به موضوع اقتصاد دانش بنیان گفت: در این گونه اقتصاد ، مهم تر از تولید محصول دانش بنیان ، تغییر نوع نگاه و رویکرد به اقتصاد است  و اینکه چگونه دانش مي تواند در رفاه مردم اثر گذار باشد .

وی با اشاره به امضای قرار داد تولید سوخت دیزل از میکرو آلگ  گفت: این پروژه بسیار مهم و باعث افتخار حوزه علم و دانش کشور است و ورود بخش خصوصی به آن ، مشارکت گسترده بخش غیر دولتی را در اقتصاد دانش بنیان  به ما نوید  می دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.