"زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" قدم مثبت رو به جلویی برای "روح‌الله حجازی" است.

"کیوان کثیریان" منتقد سینمادر گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" به عنوان سومین فیلم "روح‌الله جهانی" قدم بزرگ رو به جلو با پس زمینه توجه به تغییر شرایط اجتماعی ما و نفوذ آرام مدرنیته به زندگی سنتی ایرانی معاصر ساخته شده است.

وی افزود: در این فیلم کارگردان سعی کرده با قراردادن افراد در جایگاه نمایندگی یک قشر و نسل تحلیل خود از این ماجرا را به تصویر بکشد.

کثیریان ادامه داد: در "زندگی مشترک آقای محمودی" و بانو از افرادی که قادر به درک روابط تازه دنیای جدید نیستند گرفته تا نسل تازه که خواهان رها شدن از هرگونه قید و بندی هستند وجود دارد.

این منتقد بیان کرد: در این فیلم افرادی نیز وجود دارند که می‌خواهند از سنت به سمت مدرنیته حرکت کنند اما سنت چنان در تار و پود آن‌ها رخنه کرده که دچار تناقص می‌شوند.

کثیریان عنوان کرد: حجازی در این فیلم سعی کرده به شرایط موجود در جامعه بپردازد و تبعات تلفیق سنت و مدرنیته در روابط اجتماعی و خانوادگی ایرانی‌ها را تحلیل کنند. و حدود زیادی هم موفق بوده است.

وی ادامه داد: در این فیلم سعی شد، ضمن به تصویر کشیدن مواجه نسل جدید با این تناقض‌ها به آنان نیز هشدار داده شود این نسل، نسلی است که نمی‌داند که آیا بایدمثل پدر و مادرهای خود به سنت توجه کند یا باید رها ازآن باشد.

وی بیان کرد: در این فیلم مواجه پدر و مادرها با روابط جدید، سردرگمی آن‌ها و ماندن آن‌ها برسر دوراهی نیز به تصویر کشیده  شده است.

این منتقد اظهار داشت: در این فیلم پنج بانی خوب از سوی بازیگران دیده می‌شود و حجازی به یک بخشی از کار خود رسیده و خیلی زود مسیر پیشرفت را طی کرده است.

کثیریان خاطرنشان کرد: "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" به عنوان یک فیلم خوب گام مثبت رو به جلویی برای "روح‌الله‌حجازی" است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار