فصول مشترک قوانین تعاونی ها برای توسعه تعاونی های مالی و اعتباری و بانک مرکزی باید در کنار هم قرار گیرد .

ماشاء الله عظیمی رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع محدودیت از حضور تعاونی ها در تمام عرصه ها گفت : با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری و قانون پیش روی بخش تعاون ، باید همکاری دستگاه های زیربط با این بخش سبب رفع محدودیت از حوزه تعاون برای حضور در تمام عرصه ها شود .


وی ادامه داد : بخشهایی مثل بیمه ، بانک و در کل بازار سرمایه باید به گونه ای با بخش تعاون همکاری داشته باشند که تعاون بتواند از سهم خود در اقتصاد به خوبی بهره مند شود .

این مقام مسئول با تآکید بر اینکه اتاق تعاون بنا دارد تا بر مبنای قانون ، توسعه بخش تعاون را سبب شود گفت : اتاق تعاون بر آن است تا با اتکا به قانون هرگونه مانع توسعه تعاونگران را در بازار بردارد و توقعی بیش از قانون از هیچ دستگاهی ندارد .

وی اضافه کرد : توسعه تعاونی های مالی و اعتباری باید در چهارچوب قوانین پولی و مالی کشور باشد و شرایط بانک مرکزی رعایت شود . فصول مشترک قوانین تعاونی ها برای توسعه تعاونی های مالی و اعتباری و بانک مرکزی باید در کنار هم قرار گیرد .

عظیمی تصریح کرد : هدف ما این است تا قوانین بخش تعاون را در کنار قوانین دیگر اروگارنها و سازمانها قرار دهیم نه در برابر هم . به همین منظور باید فرهنگ سازی برای اعتماد به بخش تعاون مورد توجه قرار گیرد .

وی در پایان گفت : فصول مشترک قانون بین تعاون و بخشهای دیگر راه های گسترش توسعه تعاون در کشور است که باید با اتکا به این ظرفیت آماده گسترش تعاون در تمام بخشها بود .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار