برای جوش خوردن استخوانها ابتدا باید آن را به طور مناسب جا انداخت و آن را بی حرکت نگه داشت همچنین مصرف غذاهایی که شامل پروتئین و ویتامین‌ها هستند برای جوش خوردن استخوانها لازم است.

حمید پدرام متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جوش خوردن محل شکستگی به شدت ضربه بستگی دارد و روی زمان جوش خورن استخوان تأثیر می گذارد. برای انجام این کار بهتر است ابتدا استخوان را به طور مناسب جا اندازیم و آن را بی حرکت نگه داریم. و می‌توان به کمک وسایلی مانند آتل استخوان را بی حرکت نگه داشت و بعضی اوقات برای این کار از گچ گیری استفاده نمود.

وی افزود: در شکستگی‌های شدید مجبور می‌شویم بیمار را به اتاق عمل انتقال دهیم و استخوان او را جا انداخته و از پلاتین برای محل‌های مختلف شکستگی استفاده نماییم. بعد از عمل جراحی باید مراقب باشیم زخم بیمار عفونت نکند زیرا عفونت جوش خوردن استخوان را به تأخیر می اندازد.

پدرام تصریح کرد: در مراحل اولیه برای جوش خوردن استخوان به استراحت نیاز است و میزان استراحت بستگی به نوع شکستگی، شدت و محل استخوان شکست شده و ... بیمار دارد. در افراد جوانتر جوش خوردن سریع تر رخ می‌دهد و در هر سنی بالای 90 درصد استخوانها جوش می خورد.

وی اظهار داشت:‌ بهتر است از رژیم غذایی معمولی که 15 تا 30 درصد آن از پروتئین، 30 تا 35 درصد از چربی و 40 تا 60 درصد از کربوهیدرات‌ها می‌باشد برای جوش خوردن استخوانها استفاده کرد.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: مصرف غذاهایی که شامل پروتئین و ویتامین‌ها هستند برای جوش خوردن استخوانها لازم است تا فرد از نظر تغذیه دچار مشکل نشود و معمولا لبنیات، سبزیجات، میوه جات، غذاهای دریایی و پروتئینی مانند گوشت قرمز برای جوش خوردن استخوانها مناسب هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استخوان ، شکستگی ، آتل ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار