با اجرای طرح‌های اشتغال زا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورصورت می‌گیرد:

ایجاد اشتغال برای 1 هزار نفر تا مهرماه 93

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال زا سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تا کنون 250 نفر مشغول به کار شده‌اند که این تعداد تا مهرماه سال جاری به یک هزار نفر خواهد رسید.

به گز ار ش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در مراسم تجلیل از کارآفرینان جوان که در محل سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای کشور برگزار شد ، گفت: در حال حاضر کشورمان به نوآوری‌های ضربتی و استراتژی‌های کوتاه و میان مدت برای اشتغال نیاز دارد که از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزا تاکنون برای 250نفر اشتغال ایجاد شده که این تعداد تا مهر ماه سال جاری به یک هزار نفر خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در زمینه توسعه اشتغال  پایدار آموزش مهارت است تصریح کرد: طبق آمار به منظور اشتغال پایدار باید به رشد هفت تا هشت درصدی برسیم اما این میزان درحال حاضر نزدیک به صفراست همچنین نرخ بیکاری نیروی جوان درکشور نیز از متوسط این نرخ پایین تر است واین به معنای این است که در شرایط بحران قرار داریم.

پرند افزود: ضریب بالای نرخ بیکاری ما را به این سمت هدایت می‌کند که برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه اشتغال داشته باشیم تا منجر به توسعه اشتغال در کشور شود.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور درادامه با اشاره به حضور موفق تیم مهارت کشورمان درمسابقات جهانی آلمان اظهارداشت: با توجه به تجربه موفقمان در دور گذشته مسابقات باید به نخبه گان مهارتی در کشورمان نیز همچون نخبه گان علمی توجه شود چرا که حضور این استعدادهای برتر مهارتی که می‌تواند تغییرات اساسی و رو به رشد را در کشور به وجود آورد.

پرند همچنین به طراحی الگوی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش به عنوان روشی جدید در آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: با توجه به ضروت ونیاز کشور به آموزش‌هایی که منتج به افتخار شود  الگوی جدید آموزش، تولید، بازاریابی و فروش اجرا شده وهم اکنون در سی ویک استان کشور درحال برگزاری است.

وی همچنین درخصوص برگزاری مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر نیز افزود: امروز شاهد حضور کارآفرینان جوان دربخش‌های تعامل، مهر رضا، بهزیستی، فنی‌وحرفه‌ای ومعاونت اشتغال هستیم که اقدامات موثری در زمینه کارآفرینی صورت داده اند.

رئیس سازمان  آموزش فنی وحرفه ای کشور درخاتمه خاطرنشان کرد: از استراتژی های جدید سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در سال 93 شناسایی نخبه گان مهارتی به ویژه نخبه گان کم‌توان است که با همکاری بهزیستی صورت می‌گیرد.

همچنین برآنیم که همزمان با برگزاری مسابقات ملی مهارت و شهریور ماه امسال مسابقات ملی مهارت افراد کم توان را نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار