طبق نظرسنجی مؤسسه گالوپ، اکثریت شهروندان آمریکایی مخالف بسته شدن بازداشتگاه گوانتانامو هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ طبق یک نظرسنجی که مؤسسه نظرسنجی گالوپ آن را انجام داده است، بیشتر شهروندان آمریکایی با بسته شدن بازداشتگاه گوانتانامو مخالف هستند.

طبق این نظرسنجی 29درصد از رأی دهندگان ، رأی به بسته شدن این بازداشتگاه داده‌اند، درحالی که 66درصد آمریکایی‌ها می‌گویند: بستن این بازداشتگاه و انتقال زندانیان به زندان‌های آمریکایی دیگر، کاری غیرقابل پذیرش است.

این مؤسسه اعلام کرده است که در این نظرسنجی 1207 نفر شرکت داشتند و این نظرسنجی در روزهای 5 تا 8 ژوئن، یعنی پس از آزادی بوی پیرگدال، زندانی آمریکایی که طالبان آن را در افغانستان 5 سال زندانی کرده بود، انجام شده است.

شورای امنیت، پیشتر اعلام کرده بود که مقامات امریکایی 13 نفر را در طی 13 ماه اخیر آزاد کرده‌اند.

گفتنی است که اوباما در سال 2008 و در زمانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود وعده داده بود تا زندان گوانتانامو را در سال 2010 خواهد بست؛ اما در مارس 2011 از سرگیری محاکمه زندانیان گوانتامو ازسرگرفته شد و اوباما آن زمان دستور داد تا بدون اتهامات رسمی و به این دلیل که این افراد خطری برای امنیت ملی آمریکامحسوب می‌شوند، دراین بازداشتگاه نگه داشته شوند.

اوباما همجنین درسال2013 گفت: بازداشتگاه گوانتانامو بزودی بسته خواهد شد و افراد زندانی مظنون به تروریسم دراین بازداشتگاه، در آمریکا محاکمه خواهند گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار