معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: هدف مشترک بسیج سازندگی و دولت از انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در کردستان، بهره‌برداری از این پروژه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفاه بیشتر حال مردم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ارسلان ازهاری شامگاه شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان و استفاده از قابلیت‌هاو فعالیت‌ نیروهای سازمان بسیج سازندگی استان، تاکنون اقدامات مؤثری در جهت محرومیت‌زدایی استان انجام گرفته است.

وی گفت: برای اردوهای جهادی بسیج کردستان پروژه هایی را تعریف کرده ایم تا این نیروهای جهادگر با در اختیار داشتن اعتبارات، امکانات و پشتیبانی لازم با زمان‌بندی مشخص و مشارکت فرماندهان سپاه نواحی شهرستان‌ها و فرمانداران، نقش فعالی در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان داشته‌باشند که خوشبختانه انجام این پروژه‌ها، اثرات بسیار خوبی برای مردم استان داشته است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به توان سازمان بسیج سازندگی، به تعریف این سازمان به عنوان دستگاهی اجرایی استان برای انجام کارهای عمرانی اشاره و تصریح کرد: این سازمان تاکنون توانسته است پروژه‌هایی را که دستگاه‌های اجرایی یا پیمانکاران قادر به انجام آنها نبوده‌اند با مبادله قراداد یا موافقت‌نامه در حداقل زمان و با کیفیت مناسب به انجام برساند.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان دستگاه های اجرایی راساً با بسیج مبادله موافقت نامه کرده اند، اظهار کرد: ساخت خانه های بهداشت روستایی، اجرای پروژه های ورزشی روستایی و سایر پروژه های عمرانی با همکاری بسیج و دستگاه های اجرایی، دستاوردهای خوبی برای مردم استان داشته است.

ازهاری گفت: تکمیل پروژه‌های ناتمام باید در اولویت برنامه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و امسال از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز 66 میلیارد و هشتصد میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که باید حداقل 50 درصد آن صرف اجرای پروژه‌های ناتمام در مناطق محروم شود که اغلب پروژه‌های مناطق محروم استان دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده بنابراین امیدواریم با توجه به سیاست‌گذاری‌های امسال بتوانیم آنها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی، با همکاری فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان حتی قبل از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در 29 بهمن ماه سال گذشته در استان تشکیل و با اقدامات مؤثر خود برای  پپشبرد اهداف حوزه اقتصاد مقاومتی استان، در سال 93 فعالانه عمل کرده‌است.

معاون برنامه ریزی استاندار خاطرنشان کرد: هدف مشترک از انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان، بهره‌برداری از این پروژه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن است تا مردم بتوانند از تبعات اجرای آنها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: سنندج ، بسیج ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.