برزیل با دریافت 11 کارت قرمز بیشترین کارت قرمز را در جام های جهانی دریافت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمارهای اعلام شده تیم ملی برزیل با دریافت 11 کارت قرمز بیشترین کارت قرمز را در دیدارهای جام جهانی دریافت کرده و پس از این تیم آرژانتین با 10 و اروگوئه با 9 کارت قرمز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

اما اگر بخواهیم فقط تیم‌هایی را که در سه دوره گذشته جام جهانی حضور داشتند درنظر بگیریم تیم ملی استرالیا با دریافت 4 کارت قرمز در 10 مسابقه بیشترین کارت قرمز را دریافت کرده است.

در این فهرست کامرون با 7 کارت قرمز در 20 مسابقه در رتبه دوم قرار دارد و کرواسی با 3 کارت در 13 مسابقه، الجزایر و آفریقای جنوبی با 2 کارت در 9 مسابقه و پرتغال با 5 کارت در 3 مسابقه در رده‌های بعدی قرار دارند.

به این ترتیب استرالیا خشن‌ترین تیم جام جهانی لقب می‌گیرد.

پاک‌ترین کشور در جام جهانی از نظر دریافت کارت قرمز اسپانیا است که در 56 مسابقه فقط 1 کارت قرمز دریافت کرده است. آنخل نادال در سال 1994 تنها کارت قرمز اسپانیا را گرفت.(درصد کارت قرمز اسپانیا 2 درصد است)

انگلیس در 59 مسابقه در جام‌های جهانی 3 کارت قرمز دریافت کرده است. ری ویکینز در سال 1986، دیوید بکهام در سال 1998 و وی رونی در سال 2006.

در میان کشورهایی که کمتر از 3 دوره در جام جهانی بودند جمهوری چک و صربستان و مونتنگو بیشترین کارت قرمز را داشتند هر کدام در 3 مسابقه 2 کارت قرمز دریافت کردند.
تاریخ رقابتهای جام جهانی نشان می دهد که مارکو رود ریگز داور مکزیکی بیشتر از هر داور دیگری کارت قرمز به بازیکنان نشان داده است از مجموع 159 کارت 22 کارت را او از جیب درآورده است و نیمی از این کارت‌ها را به بازیکنان کشورهای آمریکای جنوبی نشان داده است.

این داور مکزیکی در دو جام جهانی گذشته 4 کارت قرمز به تیم‌های پاراگوئه، صربستان، استرالیا و شیلی نشان داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار