معاون رئیس‌جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: موقعیت استراتژیک ایران و آفریقای جنوبی زمینه مناسبی را برای نقش‌آفرینی دو کشور در تعاملات منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور و رئیس امور زنان و خانواده در مراسم بیستمین سالگرد برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، امروز (دوشنبه) با بیان اینکه دوازده سال پیش تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه روابط زنان و خانواده بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی منعقد شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون آمادگی خود را برای اجرای این تفاهم‌نامه همکاری دارد تا با توسعه روابط زنان در کنار مردان، جهانی عادلانه‌تر را با هم بسازیم.
 
وی با اشاره به سطح بالای روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی گفت: سطح بالای روابط دو کشور به خوبی تمایل به توسعه روابط را نشان می‌دهد.
 
مولاوردی با تأکید بر اینکه موقعیت استراتژیک دو کشور زمینه مناسبی را برای نقش‌آفزینی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در تعاملات منطقه‌ای ایجاد می‌کند، اظهار داشت: عضویت دو کشور در جنبش عدم‌تعهد در ایجاد و حفظ صلح و امنیت و دوستی در سراسر جهان بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی می‌تواند منجر به همکاری و هماهنگی بیشتری بین رؤسای دو کشور شود.
 
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با اقبالی که جهانیان و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتحاد جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری نشان داده شد، مسئولیت ایران را برای همکاری مشترک دوچندان می‌کند، به ویژه در زمانی که به نام دین اسلام که پیامبر آن پیامبر نور و رحمت است، افراطی‌گری در سطح جهان تودیع و به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.
 
مولاوردی افزود:‌ افراطی‌گری در سراسر جهان در حالی است که در نیجریه دختران به بهانه دین و حق تحصیل به نام دین اسلام می‌ربایند و دختر پاکستانی را مورد هدف قرار می‌دهند و در افغانستان دختر افغانی را مسموم می‌کنند و در جاهای دیگر جهان آنها را وادار به جهاد نکاح می‌کنند که در این باره مسئولیت کشورهایی که عدالت را مدنظر خود دارند و آن گسترش می‌دهند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
 
رئیس مرکز امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: رویکرد دولت یازدهم در تعامل سازنده با جهان مبتنی بر برابری و گفت‌وگو است و در داخل کشور هم به راحتی قابل تحقق است و بنای دولت یازدهم هم بر آشتی در سطح داخلی و خارجی با همگان است.
 
وی اظهار داشت: تحریم‌های ناعادلانه یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران متأسفانه زنان و کودکان را مورد هدف قرار داده و امروزه ایران آماده‌تر از همیشه برای توسعه پایدار و همه‌جانبه خود، برای نقش‌آفرینی در منطقه و در عرصه بین‌الملل است.
 
مولاوردی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری که 12 سال پیش بین ایران و آفریقای جنوبی امضاء شده بود اعلام می‌دارد تا با توسعه، روابط زنان در کنار مردان، جهان عادلانه‌تری را بسازیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار