سازمان آمار اروپا (يورواستات) اعلام کرد نسبت درآمدهای مالياتی به توليد ناخالص داخلی در اتحاديه اروپا به طور قابل توجهی افزايش يافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، سازمان آمار اروپا در گزارشي اعلام کرد نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي در اتحاديه اروپا در سال 2012 افزايش يافت و در اين ميان، رقم اين شاخص اقتصادي در فرانسه بيشتر از ديگر کشورهاي اروپايي افزايش داشته است.

بر اساس اين گزارش، نسبت درآمدهاي مالياتي(مبلغ کل ماليات‌ها و حق بيمه‌ها) به توليد ناخالص داخلي در اتحاديه اروپا در سال 2012 حدود 39.4 درصد افزايش يافت. حال آنکه رقم همين شاخص در سال گذشته 38.8 درصد افزايش يافته بود.

در منطقه يورو نيز نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي اين منطقه از 39.5 درصد در سال 2011به  40.4 درصد درسال 2012 رسيد.

نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي در سال 2012 در فرانسه بيشتر از ديگر کشورهاي عضو منطقه يورو افزايش يافت. به ترتيبي که رقم اين شاخص در سال 2012 از 43.7 درصد به 45 درصد رسيد .

به جز فرانسه، نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي در دانمارک و بلژيک نيز به شدت افزايش يافته است، به طوري که رقم اين شاخص در بلژيک به 45.4 درصد و در دانمارک به 45 درصد رسيده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار