نماینده مردم نائین، خور و بیابانک گفت: زمانی‌که که نامه‌ها و تذکرات شفاهی نمایندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و به آنها ترتیب اثری داده نمی‌شود، نمایندگان مجبور به استفاده از حق قانونی خود در قانون اساسی یعنی سوال یا استیضاح می‌شویم، تقاضا می‌کنم که دولتمردان به نامه و تذکرات نمایندگان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید حمیدرضا طباطبایی نایینی نماینده مردم نائین، خور و بیابانک درنطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 27 خرداد) گفت: در ابتدا اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کنم و از خداوند منان برای همه خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی بویژه مقام معظم رهبری طول عمر مسئلت دارم.
 
وی در ادامه با اشاره به گلایه‌های رئیس‌جمهور و برخی وزرا از تعداد بالای سوالات نمایندگان از دولتمردان، بیان کرد: وظیفه نماینده این است که نقاط تاریک و اشکالاتی که در کشور و حوزه انتخابیه می‌بیند را به دولتمردان نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: زمانی‌که که نامه‌ها و تذکرات شفاهی نمایندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و به آنها ترتیب اثری داده نمی‌شود، نمایندگان مجبور به استفاده از حق قانونی خود در قانون اساسی یعنی سوال یا استیضاح می‌شویم، تقاضا می‌کنم که دولتمردان به نامه و تذکرات نمایندگان توجه کنند.
 
نماینده خور و بیابانک در ادامه با اشاره به  مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود گفت: سال‌ها است که گازرسانی به شهرستان خور و بیابانک و انارک به اجرای خط یازدهم سراسری موکول شده و مکاتبات و تذکرات نمایندگان در این موضوع فایده‌ای نداشته است.
 
وی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: از وزیر نفت تقاضا می‌کنم که به این موضوع توجه کند و بیش از یک سوم جغرافیای استان اصفهان که فاقد این نعمت است را با انتقال خط یازدهم و اجرای آن از نعمت گاز بهره‌مند سازد.
 
طباطبایی نائینی با بیان این مطلب که تامین آب مورد نیاز شهرستان نائین یکی دیگر از مشکلات این حوزه انتخابیه است، اظهار داشت: در دولت گذشته مطالعات و دو مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با تبدیل شهرستان نایین به بندر خشک صورت گرفته است ولی متاسفانه در مدیریت جدید استان به آن توجهی نشده و آنچه که شنیده‌ام این است که قرار است این طرح به شهرستان دیگری منتقل شود.
 
وی خطاب به استاندار اصفهان و وزیر کشور گفت: از استانداراصفهان و وزیر کشور مصرانه تقاضا می‌کنم مطالعات و مصوبات گذشته را مورد توجه قرار دهد و این طرح هرچه سریعتر اجرا شود.
 
وی با اشاره به نابودی برخی اماکن تاریخی شهرستان‌های خور و بیابانک، بیان کرد: متاسفانه در دولت قبلی روسای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شخصیت‌های سیاسی بودند، بزرگترین و تاریخی‌ترین اماکن در شهرستان خور و بیابانک و انارک به اماکنی با فرسایش و خاک تبدیل شده است.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مدت7 سال است که مجتمع پتاس بیابنک با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان ساخته شده ولی از بهره‌برداری خبری نیست، اظهار داشت: به صورت تبلیغاتی چند سال پیش کارخانه پتاس افتتاح می‌شود ولی پس از دو روز تعطیل می‌شود، اختلاف بین پیمانکار و مدیریت محل باعث تعطیلی این مجتمع شده است.
 
وی تاکید کرد: سوء مدیریت در وزارت صنعت معدن و تجارت باعث شده است تا این سرمایه ملی با خسارت‌های بسیار زیادی مواجه شود و از وزیر می‌خواهم این بحث را خاتمه دهد و در سالی که باید به تولید ملی توجه شود تدابیری اتخاذ کند تا این کارخانه بعد از چند سال راه‌اندازی شود.  
 
طباطبایی ناینی در پایان خاطر نشان کرد: مدارس غیر انتفاعی تهران و سایر مدارس غیرانتفاعی کشور تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده نه محل فرهنگ و از آقای وزیر تقاضا می‌کنیم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار