روسیه می گوید که توانسته است موافقت سوریه را برای ورود کمک‌های انسان دوستانه از طریق گذرگاه‌های مرزی عراق، ترکیه واردن به سوریه جلب کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "ویتالی چورکین " نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که روسیه توانسته است موافقت سوریه را برای بازکردن گذرگاه‌های مرزی از عراق ، اردن و ترکیه، به منظور کمک رسانی به میلیون ها تن از مردم سوریه ، به موجب طرحی که روسیه به اعضای شورای امنیت ارائه داده است، جلب نماید.

نماینده روسیه در سازمان ملل ازگفتن جزئیات این طرح خودداری کرد، اما دیپلمات‌های واقف به این موضوع می‌گویند:این طرح شامل بکارگیری ناظران بین المللی برای نظارت بر کاروان‌های کمک رسانی که داخل سوریه می‌شوند، نیز می‌گردد.  

چورکین گفته است: سوریه با طرح مسکو برای بازکردن این گذرگاه های مرزی که در پیش نویس قطعنامه بیان گردیده است، موافقت نموده است.

وی گفت: این شیوه ای مبتکرانه است و از این رو ما امید داریم که این طرح موفق گردد و باعث شود که سازمان های امدادی را در سوریه از جمله در مناطقی که دولت بر آنها مسلط نیست کمک نماید.

وی همچنین گفت: امیدوار است که این طرح در طی چندروز آینده به تصویب برسد، اما دیپلمات های غربی می گویند که این طرح نیاز به زمانی برای بررسی پیشنهاد سوریه و مشورت با دفتر سازمان ملل برای هماهنگی در امور انسان دوستانه(اوچا) دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار