فاطمه رهبر در دیدار با رئیس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان گفت: تداوم و افزایش رایزنی‌ها میان زنان عضو پارلمان‌ ایران و افغانستان سهم مهمی در انتقال و تبادل تجربیات آنها در زمینه‌های قانون‌گذاری و توانمندسازی زنان و حل مشکلات آنها در جامعه دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "فاطمه رهبر" رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در دیدار با "صدیقه بلخی" رئیس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان که عصر روز گذشته (سه‌شنبه 27 خرداد) صورت گرفت با اشاره به مشترکات زبانی، فرهنگی، دینی و تاریخی مردم دو کشور اظهار داشت: اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی، فرنگی و دینی دو ملت ایران و افغانستان، بسترهای لازم را برای همفکری و ارتقای همکاری‌های فی ما بین در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.
 
وی افزود: روابط پارلمانی سهم مهمی در تسهیل روابط کشورها با یکدیگر داشته و ایران و افغانستان باید از این عامل مهم به منظور توسعه ارتباطات دو کشور به بهترین نحو استفاده کنند.
 
رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تداوم و افزایش رایزنی‌ها میان زنان عضو پارلمان‌ ایران و افغانستان سهم مهمی در انتقال و تبادل تجربیات آنها در زمینه‌های قانون‌گذاری و توانمندسازی زنان و حل مشکلات آنها در جامعه دارد.
 
وی در پایان با اشاره به تبعات اجتماعی و امنیتی تولید و قاچاق مواد مخدر برای دو کشور تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر که آثار اجتماعی، امنیتی و اقتصادی وسیعی در دو کشور داشته نیازمند گسترش همکاری‌های فی مابین در این عرصه میان نهادها و دستگاه‌های مسئول دو کشور است و پارلمان‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
 
صدیقه بلخی رئیس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و ملاقات با بانوان مجلس ایران گفت: افزایش گفتگوهای میان زنان پارلمان دو کشور و انتقال تجربیات تقنینی در زمینه زنان و خانواده از جمله اهداف سفر هیأت افغانی به ایران است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: افزایش روابط دوستانه با همسایگان، به ویژه جمهوری اسلامی ایران براساس حسن همجواری از اولویت‌های مجلس افغانستان است.
 
بلخی در پایان با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از اتباع افغانی به ایران در سال‌های گذشته از جهموری اسلامی ایران به منظور فراهم آوردن امکانات رفاهی مناسب و شرایط کار و تحصیل برای آنها قدردانی کرد.
 
نیره اخوان و سکینه عمرانی نیز در این دیدار حضور داشتند که با همتایان خود در خصوص راهکارهای تسهیل همکاری‌های دو کشور رایزنی و گفتگو کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار