افزایش قیمت سیمان از 31 خرداد، رفع ابهامان قیمت خودرو توسط شورای رقابت، درخواست دولت از خودروسازان برای افرایش کیفیت و تقدیم گزارش تفحص از خودروسازی به هیئت رئیسه مجلس از جکله اخبار مهم این هفته صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مهم ترین اخبار حوزه صنعت از 24 تا 29 خرداد ماه به شرح زیر است:


چهارشنبه طی جلسه ای بین رییس شورای رقابت و مدیرعامل ایران خودرو مقرر شد  ابهامات قیمت‌گذاری خودرو هم چون قیمت خودرو پژو 206 برطرف شده و قیمت جدید خودروها طی دو الی سه روز آینده به خودروسازان ابلاغ شود.


سه شنبه در جلسه نهایی تولیدکنندگان سیمان و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت سیمان افزایش یافت به طوری که در هر تن 160 هزار ریال  به قیمت فروش سال 92 اضافه شد. 

همچنین  در خصوص سیمان پولازین ویژه مبلغ فوق با 130 هزار ریال افزایش در هر تن توافق شده است. 


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت این هفته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه فرمول شورای رقابت حاصل نظر خودروسازان(موافق افزایش قیمت) و دولت(مخالف افزایش قیمت) است، گفت: شورای رقابت وظیفه قانونی خود را انجام داده و دولت از هرگونه اقدام قانونی حمایت می کند.

وی به درخواست خودروسازان مبنی بر تعیین قیمت خودرو در  حاشیه بازار اشاره و اضافه کرد: این مسئله در حالی صورت می‌پذیرد که اجازه دهیم خودروهای باکیفیت و ارزان‌قیمت خارجی به راحتی وارد کشور شوند ولی هم‌اکنون به هیچ عنوان فضای خودروی کشور رقابتی نیست.
 
نوبخت تصریح کرد: حمایت از صنعت ارزشمند خودرو به این معنا نیست که همواره پیش از اینکه کیفیت خودرو افزایش یابد، قیمتش صعودی شود. 


احمد خوروش عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به ورود بخش خصوصی به حوزه فولاد کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها در پایه‌‌های تولید سرمایه‌گذاری می‌کند و دولت در حال خروج از این حوزه و در پی واگذاری به بخش خصوصی است. 

به گفته وی ورود بخش خصوصی به بخش فولادی کشور بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و می‌تواند این بازار را از حالت رکود خارج کند. 


مصطفی جعفری معاون بازاریابی گروه صنعتی کرمان موتور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:برنامه اولیه امسال تولید حداقل 60 هزار خودرو و ارائه 3 محصول جدید است.

وی افزود: اولین محصول خودرو S5  شاسی بلند است که ظرف 3 ماه آینده وارد بازار می شود، همچنین خودرو 720 و JAC A30  ظرف 6 ماه آینده وارد بازار خواهند شد که وضعیت کیفی خوبی دارند.


علی علیلو رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی با اشاره به اینکه مجلس وارد نظارت شده اما موارد نظارتی بسیار زیاد است و مجلس فرصت کافی ندارد، گفت: بر اساس مطالعات، هزینه‌های مالی بهترین خودورسازان جهان که بهترین انضباط مالی را دارند 1.5 درصد و بدترین آن هم 4. 5 درصد است اما هزینه‌های مالی خودروسازان ما در کشور 13 تا 15 درصد است. 
 
وی هزینه‌های سربار استاندارد را در دنیا 7 تا 8 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در شرکت‌های خودروساز کشور هزینه‌های سربار استاندارد 25 درصد است به گونه‌ای که خودروسازان هزینه‌های اضافی را روی قیمت تمام شده اتومبیل می‌کشند. 
 
وی ادامه داد: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود خودروهایی مانند پراید تا 4 میلیون تومان و خوردوهای گران قیمت شاید 10 تا 15 میلیون تومان جای کاهش قیمت داشته باشند. 

گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گزارش هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها این هفته پس از تصویب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سوی این کمیسیون برای قرائت در صحن علنی، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

 با توجه به اینکه گزارش این تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع تصویب و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است، احتمالا هفته آینده و بنا بر صلاحدید هیئت رئیسه مجلس، در صحن علنی پارلمان قرائت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
اين كلمه ي جديد كه ياد گرفتيد ديگهههههه؟ رفع ابهام !!!! رفع ابهام !!!
رفع ابهام جديدا شده ادبياتي كه مجوز گراني را به شوراي رفاقت ميدهد ، بله درست نوشتم شوراي رفاقت
آخرین اخبار