برای اولین بار نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، فرش دستباف و سوغات استان اردبیل به نمایندگی از کشورمان در کشور گرجستان گشایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز در شهر بندری باتومی گرجستان فعال است تا بهترین آثار صنایع دستی استان اردبیل اعم از گلیم، جاجیم، ورنی و تولیدات حوزه‌های دیگر به همراه فرش دستباف و سوغاتی‌های این استان به نمایش علاقمندان و مخاطبان گذاشته شود.

یحیی نقی‌زاده افزود: ‌در این نمایشگاه 35 غرفه برای تولیدات صنایع دستی اصیل و بومی این استان تدارک دیده شده تا ارزشمندی این صنعت در معرض دید قرار گرفته و مخاطبان از این آثار بتوانند، استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه عرضه محصولات صنایع دستی استان اردبیل همواره مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرافت و اصالت هنری در خلق آثار صنایع دستی آثار تولید شده در این استان به دست هنرمندان توانا همواره در بیرون از مرزها مورد تقاضاست که امیدواریم یکی از صادرات گمرکات این استان در توسعه روابط با کشورهای مختلف محصولات صنایع دستی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برپایی این نمایشگاه را در توسعه ارتباطات تجاری دو طرف مؤثر خواند و افزود: تکرار این تبادلات هنری و تجاری در قالب نمایشگاه می‌تواند به تقویت روابط و همکاری‌ها بیش از گذشته کمک کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، نمابشگاه ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.