برای اولین بار در ایران ، تولید شربت عناب و سایر فرآورده­‌های آن در بیرجند خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، مدیر کارخانه فرآوری گیاهان دارویی بیرجند با بیان این مطلب افزود: برای اولین بار در کشور طرح مقطر گیاهی عناب توسط شهرک صنعتی استان مطرح و به وسیله این طرح تولید مقطر عناب و شربت آن در استان انجام شد.

پویان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه این کارخانه سه تن است تصریح کرد: این کارخانه 60 الی 70 محصول در زمینه گیاهان دارویی شامل انواع شربت، مقطر گیاهی، اسانس گیاهی و عرقیات گیاهی تولید می­‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در سال 84 به لحاظ تاسیساتی کامل و در سال 85 با سرمایه اولیه 850 میلیون تومان محصولات خود را به بازار عرضه می­‌کند.

مدیر کارخانه فرآوری گیاهان دارویی بیرجند با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به سراغ کاشت گیاهان دارویی رفته‌ایم، افزود: 30 درصد از گیاهان دارویی که در استان وجود ندارد را از شمال کشور و 70 درصد دیگر از داخل استان تامین می­شود.

مدیر کارخانه فرآوری گیاهان دارویی بیرجند همچنین گفت: در سال 91 تحقیقات در خصوص تولید شربت عناب انجام و با کمک شرکت شهرک­‌های صنعتی، فرآوری عناب و عرقیات و شربت آن را برای اولین بار در کشور در این شهرستان انجام شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.