رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اجرای الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش،آموزش‌ها را به سمت اشتغال سوق داده و کارآفرینان و سرمایه گذاران را وارد عرصه کسب و کار کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح بسیج کار آفرینی کشور که صبح امروز در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با برنامه ریزی های منسجم توانسته تعداد قابل توجهی از نخبگان مهارتی را در کشور شناسایی و در قالب شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی معرفی کند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره مندی از این نیروهای نخبه در زمینه کارآفرینی و صنایع تصریح کرد:‌اگر از این نخبگان و استعداد‌های مهارتی در کشور استفاده نشود این نیروها یا به خارج از کشور رفته و یا استعداد‌های آن‌ها به هدر خواهد رفت. به همین منظور ضروری است تا از آن‌ها به نحو مطلوبی در جهت رشد و توسعه کشورمان استفاده کنیم.

پرند در ادامه از شناسایی مخترعان حوزه فنی و حرفه ای کشور نیز خبر داد و گفت: کار شناسایی مخترعان حوزه‌ی فنی و حرفه ای مدتی است که از سوی سازمان مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص نیز 300 اختراع از سوی مخترعان این حوزه شناسایی شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه به طرح آموزش جدید، تولید، بازاریابی و فروش اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح آموزش‌ها به سمت اشتغال سوق پیدا کرده و کارآفرینان و سرمایه گذاران نیز هرچه بیشتر وارد عرصه کسب و کار شده‌اند البته برای این که بتوانیم افراد را وارد بحث کسب و کار کنیم و به مشاوره های فنی و تخصصی و مهارت‌هایی علاوه بر مهارت‌های تخصصی این افراد نیاز داریم که این افراد نیز از سوی کلینیک های ویژه در مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی ارائه می‌شود.

پرند در ادامه به برخی ویژ‌گی‌های مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی کشور اشاره کرد و افزود: شناسایی و جمع آوری ایده‌های پراکنده و بررسی نوع آن‌ها و میزان ریسک پذیری آن و سپس انتخاب بهترین ها از سوی این مرکز صورت می گیرد هم چنین با  سازمان ‌های دیگر از جمله شهرداری‌ و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر نهادهای مرتبط نیز در این میان اقدامات تسهیل گرانه را انجام خواهند داد.
هم چنین مشاوره‌های تخصصی نیز در مراکز رشد ارائه می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد:‌ اهمیت راه‌اندازی مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی به لحاظ مدل بودن آن است و امیدواریم با همگرایی نهاد‌های مختلف به نتایج ممتاز این اقدام که همان رونق کارآفرینی درکشور است دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار