کارشناسان کلاهی با توانایی پخش امواج مایکروویو ساخته‌اند که می‌تواند یک راه حل تشخیصی منحصر به فرد برای تشخیص سکته مغزی در بیماران باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی یک کلاه با فناوری بالا تولید کرده‌اند که می‌تواند تشخیص دهد که فرد مبتلا به سکته مغزی شده است.



گفتنی است، این اسکنر جدید می‌تواند به عنوان یک وسیله جانبی منحصر به فرد برای کمک به کادر اورژانس در آمبولانس‌ها مورد استفاده قرار گیرد و تا رساندن بیمار به بیمارستان به کادر درمانی‌ نشان دهد که آیا فرد دوباره دچار سکته مغزی شده است یا در شرایط طبیعی قرار دارد.



بررسی‌ها نشان می‌دهند، این کلاه دارای حسگرهای گیرنده امواج مایکروویو است که می‌تواند فعالیت‌های مغزی را بررسی کند و آنگاه تشخیص احتمال بروز سکته را به پزشکان نشان دهد.

اغلب بیماران مبتلا به سکته مغزی به علت دیر رسانده شدن به بیمارستان‌ها دچار عوارض جبران ناپذیر می‌شوند که گاه می‌تواند باعث معلولیت‌های دائمی برای آنها شود.

کارشناسان سازنده این کلاه ادعا می‌کنند که به دلیل ضعیف بودن قدرت امواج این کلاه، استفاده از آن بسیار ایمن است و آسیبی به بیماران وارد نمی‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: سکته ، مغز ، کلاه ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار