رئیس ستاد مرکزی برگزای مراسم هفتم تیر گفت: ترور شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر ملت ایران اسلامی را بیشتر از گذشته آگاه و منسج کرد تا در برابر استکبار ایستادگی بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن صباغ" رئیس ستاد مرکزی برگزای مراسم هفتم تیر در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه(3تیرماه) برگزار شد به سی و سه سال عروج ملکوتی شهدای گرانقدر هفتم تیرماه و هفتاد ودو تن از یاران امام اشاره کرد و اظهار داشت: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی سابق به دست منافقین نقطه اوج جریان ترور و خشونتی بود که آزادی، استقلال و موجودیت نظام اسلامی را که همانا دستاورد عظیم انقلاب به شمارمی‌ر فتند در کانون حمله خویش قرار داده بود.

وی ادامه داد: فاجعه هفتم تیر سال 60 محصول یک جریان ریشه دار تاریخی منحرف و کینه توز نسبت به بهترین یاران وفادادر امام و انقلاب بود که در هفتم تیر خود را نشان داد.

صباغ با بیان اینکه اتخاذ استراتژی ترور و حذف شخصیت‌های کارآمد و بانفوذ نظام اسلامی توسط منافقین درک ناقص آنان از انقلاب و جایگاه آن حکایت می‌کرد افزود: آنها پس از سقوط بنی صدر تکیه گاه اساسی خود را از دست دادند بنابر این با توجهت به اینکه نیروهای مسلح ایران درگیر جنگ با عراق بودند درکشور آشوب  و تشنج برپا کرده و از طریق ترور مسئولان نظام جمهوری اسلامی درگمان خود سعی در سرنگونی انقلاب داشتند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر خاطر نشان کرد: نقشه‌ای که منافقین و دشمنان داخلی و خارجی طراحی کرده بودند این بود که طی یک شبانه روز کلیه مسئولان اصلی کشور را ترور کنند و سپس با حمله به نهادهای انقلابی مراکز سپاه پاسداران انقلاب بر کشور مسلط شوند.

صباغ به نقش حضور مردم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: منافقین در محاسبات خود به همه چیز فکر بودند جز چیزی که همیشه از آن غافلند و آن اینکه آنها هرگز مردم را که عامل اصلی ا نقلاب و تداوم آن هستند به حساب نیاورده بودند،‌ از این رو با سد آهنین مردم روبه رو شدند و به لطف و عنایت خداوند در رسیدن به اهداف خودناکام ماندند.

وی با بیان اینکه ترور شخصیت‌ها مردم را بیش از پیش گوش به فرمان امام کرده بود بیان داشت: این فاجعه مردم ایران اسلامی را بیشتر از گذشته آگاه ساخت و بر انسجام و یکپارچگی و قاطعیت اراده آنها برای مبارزه بی امان علیه استکبار انگیزه بیشتری بخشید، بنابراین شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی همچون خونی تازه و جوشان در شریان‌های معنوی این نهضت حسینی به جریان افتاد و چهره کریه نفاق و پرده سیاه تزویر از روی کوردلان و منافقین بیش از پیش برداشته شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" یادآور شد: در این سال ملت شریف ایران هوشیارتر،‌ آماده، ‌مصمم‌تر و تحت لوای پرچم ولایت در حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن و همچنین یادآوری فاجعه ناجوانمردانه و معرفی شخصیت‌های عالی مقام آن فاجعه قرار دارد.

صباغ در ادامه به عوامل فاجعه هفتم تیر اشاره کردو اظهارداشت: رخنه و نفوذ منافقان درنهادها، احزاب و ارگان‌های اسلامی و انقلابی قاطیعت و سازش ناپذیری مسئولان و شخصیت‌های خط امام، پیروزهای ایران در جنگ تحمیلی و نهایتاًٌ از بین بردن نیروهای حزب‌اللهی و وفادار به امام و انقلاب از عوامل ایجاد این فاجعه بودند.

وی همچنین به پیامدهای فاجعه انفجار دردفتر نخست وزیری اشاره کرد و گفت: آگاهی و شناخت بیشتر مردم از خط نفاق و دقت بیشتر آنان در اوضاع سیاسی، استحکام پایه‌های نظام، حفاظت از شخصتی‌ها و مسئولان نظام از جمله پیامدهای فاجعه هفتم تیرسال شصت است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر به اهداف بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان آن فاجعه غم انگیز، افشای چهره کریه و مزدورانه منافقین وگروهک‌های وابسته، بیان ابعاد فاجعه هفتم تیر و پیامدهای آن  از جمله اهداف بزرگداشت این مراسم است.

وی ادامه داد: شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی،‌ 25 شهید قوه مجریه ، 27 شهید قوه مقننه ،‌20 شهید از فعالان سیاسی و مسئولان حذب جمهوری اسلامی و 28 نفر از جانبازان و شهدای زنده فاجعه آمار شهدا و جانبازان فاجعه هفتم تیر سال 60 است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم شهدای هفتم تیر در ادامه به جزئیات برگزاری مراسم از سوی این ستاد اشاره کرد و در تشریح آن گفت: صبح روز شنبه( هفتم تیر) خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد، همچنین مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان تهران به مدت سه روز و در مشهد هم از پنجشنبه، 5 تیر تا شنبه 7 تیر از ساعت 18:30 تا 20:30 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم خاطره گویی توسط خانواده‌های محترم شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و سخنرانی توسط مسئولان و شخصیت‌های عالی مقام انجام خواهد شد، همچنین سخنران روز اول حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنران روز دوم حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات و سخنران روز سوم دکتر حسن رحیم پور ازغدی خواهند بود.

صباغ افزود: از کتاب "سرچشمه" پیرامون زندگی‌نامه شهید دکتر بهشتی نوشته یعقوب توکلی و کتاب "حزب دیالمه" رحیم مختومی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین عصرروز پنجشنبه مراسم ویژه عطر افشانی ونثار گل به حضور امت فهیم و انقلابی، خانواده‌های معظم شهدا همراه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا از ساعت 16 تا 17:30 در قطعه هفتاد و دوتن بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم شهدای هفتم تیر بیان داشت: مسئولان کشوری شاهدان و جانبازان فاجعه قبل از  خطبه‌های نماز جمعه ششم تیرماه در تهران و سراسر کشور سخنرانی خواهند کرد، همچنین مراسم روح بخش دعای کمیل در مشهد شهیدان در روز پنج شنبه 5 تیر در جوار پیکرهای 84 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس باحضور مردم شهید پرور تهران برگزار خواهد شد، مراسم دعای پرفیض ندبه روز جمعه 6 تیر ساعت 6 صبح در قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ مراسم دعای پرفیض کمیل و ندبه در حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور و به صورت ویژه درمهدیه بزرگ تهران با نام و یاد شهدای گرانقدر هفتم تیر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزای مراسم هفتم تیر از حضوراعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس، سران قوا در این مراسم خبر داد و خاطر نشان کرد: در جوار این مراسم نمایشگاهی از سوی موسسه هابیلیان و مجموعه شهدای انقلاب برگزار می‌شود، همچنین در آینده موزه شهدای ترور و مجموعه آن با آثار این شهدا در مجموعه شهدای هفتم تیر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سابق ، تیر ، فاجعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار