یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران همزیستی با یک گروه تروریستی غیرممکن است و مانند هرکشور دیگر تحمل تروریست‌ها در همسایگی غیرممکن خواهد بود.

"عرفان قانعی‌فر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم همکاری‌های خارجی برای متوقف‌کردن حرکات گروه‌های تروریستی تفکیری بعثی در عراق، اظهار داشت: یکپارچگی عراق باید محفوظ بماند چرا که تنها از این طریق است که منافع تمامی گروه‌ها در این کشور حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر عراق تجزیه شود به نفع هیچ کدام از این گروه‌ها نخواهد بود.  

این کارشناس سیاست خارجی افزود: بعضی از نیروهای داخلی مانند مسئولان اقلیم کردستان در راستای سیاست‌های کشورهایی چون قطر و عربستان قدم برمی‌دارند و از نظر منطقه‌ای اگر خطوط سیاست این 3 کشور مهار شود می‌توان گفت منبع اصلی حمایت این تروریست‌ها بسته شده است.  

قانعی‌فر تصریح کرد: کشورهای هم‌پیمان رژیم صهیونیستی مانند قطر و عربستان در تلاشند تا با برقراری رابطه بین این گروه تفکیری بعثی درعراق ایجاد آشوب کرده و از سر کار آمدن یک دولت شیعی جلوگیری کنند.  

وی تأکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران همزیستی با یک گروه تروریستی غیرممکن است و مانند هرکشور دیگر تحمل تروریست‌ها در همسایگی غیرممکن خواهد بود بنابراین شرایط فعلی ایجاب می‌کند که کشورمان با نفوذ بیشتر دولت عراق را یاری کنند.  

کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا نیز باید منافع خود را حفظ کند چرا که آنها در آزادسازی عراق از دست صدام دیکتاتور سابق نقش داشتند و درحال حاضر نمی‌خواهند دست آورد خود را از دست بدهند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تکفیری ، تروریست ، بعثی ، گروه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار