استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک تعداد پنج فرودگاه فعال در استان وجود دارد که انتظار می‎رود با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان اعزام زائران به حج و عتبات عالیات از فرودگاه‎های بیشتری انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط هاشمی در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان استانی پهناور و بزرگ است افزود: تصمیمات گرفته شده برای این استان نیز باید مطابق با بزرگی و پهناور بودن استان باشد.

وی حج را فرصت بسیار زیبایی برای وحدت دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان که بعضیها درصدد بهانه برای شکاف و تفرقهاندازی بین اقوام و مذاهب هستند باید از این فرصت ‌برای ایجاد همدلی و وحدت و پر کردن این شکاف‌ها استفاده کرد.

اوسط هاشمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با کشوری همسایه است ‌که بالاترین فشار تکفیریها و گروههای سلفی را متوجه این استان میکند، تاکید کرد: ‌مردم سیستان و بلوچستان به حدی از بلوغ سیاسی رسیدهاند که کمتر تحت این القائات قرار میگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزایش سهمیه حج به ویژه برای برادران اهل سنت را ضروری دانست و گفت: ترتیبی اتخاذ شود تا زائران تشیع و تسنن در کاروان‌های مشترک به حج مشرف شوند.

  انتهای پیام //س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.