هدف شبکه " الکوثر" نشان دادن سبک زندگی اسلامی به مخاطبان با سلیقه‌های متفاوت است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست رسانه‌ای برنامه‌های ماه رمضان شبکه الکوثر با حضور " علی خندق آبادی" مدیر شبکه " الکوثر" برگزار شد.

"علی خندق آبادی" مدیر شبکه "الکوثر" ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شبکه جهانی "الکوثر" شبکه عمومی و عرب زبان برون مرزی است که 24 ساعته برنامه‌های مختلفی را با رویکردهای متفاوت پخش می‌کند.

وی به تصریح ویژه برنامه‌های ماه رمضان پرداخت و عنوان کرد: مسابقه قرآنی تحت عنوان " ان المتقین مفازا" خواهیم داشت که این مسابقه در سطح بین المللی به صورت مستقیم بین استودیوهایی در تهران و کشورهای مختلف اجرا می شود.

همچنین داوران و شرکت کنندگان از سی کشور مختلف و کشورهای عربی حضور دارند.

"خندق آبادی " ادامه داد: فینال این مسابقه با مشارکت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سحر و افطار تصریح کرد: ویژه برنامه‌ای برای سحر تحت عنوان " الخیط الابیض" خواهیم داشت. همچنین ویژه برنامه‌ای هم در زمان افطار داریم که طبق روال هر سال از بیروت پخش می شود و در مورد سنت‌های رمضان ، اخلاق اسلامی است.

" خندق آبادی" عنوان کرد: در ماه رمضان آیتم هایی نیز شامل ادعیه و مناجات با موضوعات اخلاقی و دینی پخش می‌شود و در زمینه قرائت از مهمانانی چون محمود کریمی و حاج مهدی سماوات دعوت کردیم.
 
وی بیان کرد: به دلیل حملات گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی هر شب برنامه‌ای با مباحث اعتقادی آنها خواهیم داشت البته در تلاش هستیم تا عملکرد آنها را در بین جهان اسلام فاش کنیم و هدف آنها که ایجاد رخنه و تفرقه بین شیعه و سنی است به جهان اسلام نشان دهیم.

" خندق آبادی" افزود: ما هر روز ترتیل‌های قرآنی را از مشهد و قم برای مخاطبان پخش می‌کنیم و برنامه‌ای تحت عنوان فقه رمضان برای پاسخ به سوالات مردم خواهیم داشت.

وی درخصوص مسابقه تلفنی 28 گفت: این مسابقه تلفنی با تماس تلفنی مخاطبان صورت خواهد گرفت و نام گذاری این برنامه بر اساس 28 حرف الفبای عربی ، 28 سوال در برنامه ، 28 ثانیه فرصت پاسخگویی در نظر گرفته شده است.

" خندق آبادی" در خصوص دیگر برنامه‌های شبکه "الکوثر" اظهار داشت: دو سریال " مادرانه" و " یک وجب خاک" در ماه رمضان پخش می شود . همچنین ویژه برنامه‌ای برای کودک و نوجوانان در دو ساعت درنظر گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم برنامه‌ای تحت عنوان سلسله دروس نهج البلاغه را با حضور معاون " سید حسن نصرالله"  سه شب در هفته برای مخاطبانمان پخش کنیم.

"خندق آبادی" در پایان گفت: تنوع برنامه‌های شبکه " الکوثر" بسیار زیاد است و برای مخاطبین با سلیقه‌های مختلف برنامه سازی کردیم و هدفمان آن است که به مخاطبان سبک زندگی اسلامی را نشان دهیم.

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.