معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی همواره براساس ماموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی‌اش را حفظ کرده است، گفت: نیروی زمینی همواره در راستای ارتقای این آمادگی در تلاش بوده و این آمادگی رزمی دفاعی برای پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه تهدید احتمالی است.

به گزارش خبرنگار دفای امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در هفدهمین همایش تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و یگان‌های برتر ورزشی این نیرو که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: باید به ورزش در جامعه امروز ما که مورد تهاجم فرهنگی استکبار جهانی است به عنوان یک دارو توجه شود.
 
وی افزود: یکی از مهمترین و پراثرترین مولفه‌های آمادگی نیروی زمینی، مولفه نیروی انسانی است.
 
امیر آراسته تصریح کرد: ارتش به عنوان یک دانشگاه انسان‌سازی بیش از 130 هزار جوان را در سال می‌پذیرد، آموزش می‌دهد و به جامعه باز می‌گرداند.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: در نیروهای مسلح، ورزش به یک فرمانده و مدیر نظامی جسارت و اعتماد به نفس می‌بخشد و اراده فرمانده را قوی‌‌تر می‌کند، لذا اقدامات بسیار خوبی در حوزه ورزش در نیروی زمینی صورت گرفته، اما با ایده‌آل‌ها هنوز فاصله داریم.
 
وی افزود: ورزش‌های قهرمانی باعث ایجاد وحدت ملی، همدلی، همزبانی و مهربانی می‌شود و ما در تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال این موارد هستیم.
 
امیر آراسته اظهار داشت: ورزش همگانی یکی از مواردی است که گسترش آن باعث سلامت روح و جسم نیروهای نزاجا می‌شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: 90 درصد خودکشی‌ها و خودزنی‌ها در نیروهای نظامی دنیا مربوط به انسان‌های افسرده ، کم‌توان و گوشه‌گیر است.
 
وی گفت: گسترش ورزشهای قهرمانی، همگانی و رزمی در نیروهای مسلح باعث کاهش خودکشی و خودزنی خواهد شد.
 
امیر آراسته افزود: ورزش رزمی علاوه بر تقویت جسم و روح باعث افزایش کارایی و توانایی نیروهای مسلح در اجرای ماموریت‌های خود می‌شود و ما کمتر فرماندهی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم که ورزشکار و آماده نباشد.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: یک ورزشکار و یک رزمنده رزمی‌کار اگر در میدان نبرد، سلاح خود را از دست بدهد، به هیچ عنوان تسلیم دشمن نمی‌شود و با استفاده از تکنیک‌های دفاع شخصی تا‌آخرین لحظه در مقابل دشمن از خود دفاع می‌کند.
 
وی تصریح کرد: حرکات بسیار خوب و اثرگذاری در بحث ورزش‌های قهرمانی، همگانی و رزمی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده، اما این حرکات کافی نیست و باید بیشتر و بیشتر شود تا قلب فرمانده معظم کل قوا از داشتن نیروهای آماده و ورزشکار در نیروهای مسلح شاد شود.
 
امیر آراسته خطاب به فرماندهان و مسئولان تربیت بدنی نزاجا گفت: به ورزش همگانی بها دهید ، زیرا ورزش همگانی باعث سلامت روح و جسم نیروهای حاضر در نزاجا می‌شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: نیروی زمینی همیشه و براساس ماموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی‌اش را حفظ کرده و در راستای ارتقای آن در تلاش است و این آمادگی رزمی دفاعی برای پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه تهدید احتمالی است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: معاون ، نیرو ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار