استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین هدف از احیا هامون سلامت محیط، حیات سیستان و فراهم شدن زمینه زیست ساکنان این منطقه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط هاشمی در نشست کارگروه احیا تالاب هامون افزود: ورود هر چند اندک آب به تالاب بین المللی هامون که ناشی از بارندگیهای خوب، دیپلماسی قوی و فضا سازی رسانه ای بود موجب خرسندی مردم و مسوولان استان و کشور شد.

وی ادامه داد: حرکت به سمت الگویی نو و جدید و تغییر در ابعاد مختلف باید مد نظر قرار گیرد، بودن بر روش قدیمی به هیچ عنوان مد نظر ما نیست باید الگوهای جدید و جایگزین برای کشاورزی و بهره گیری بهینه از آب موجود مهمترین برنامه و هدف باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مدیریت شرایط بحران به جد باید تدبیر شود بطوریکه می توان 20 درصد آب را برای آشامیدن و صنعت و 80 درصد دیگر را برای محیط زیست، کشاورزی و صید و صیادی در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: ما بدنبال یافته های علمی هستیم تا هم ارزش اقتصادی و هم ماندگاری مردم را در پی داشته باشد، نگاه بخشی در این حوزه جایگاهی ندارد نگاهها باید بین بخشی و هدف تمامی دستگاهها و نهادهای دست اندرکار احیا تالاب برای حیات سیستان باشد.

  انتهای پیام //س

برچسب ها: نجات ، هامون ، احیاء ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.