آزمون اختصاصی دکتری رشته‌های تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با نظارت و حضور نماینده سازمان سنجش آموزش کشور و ریاست این دانشگاه و مشارکت جمعی از داوطلبان واجد شرایط حوزه‌های راهبردی و دفاعی امنیتی در محل دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران، آزمون اختصاصی ورودی دوره دکتری رشته‌های تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی دقایقی پیش با نظارت و حضور نماینده سازمان سنجش آموزش کشور و "ابراهیم حسن‌بیگی" ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی و مشارکت جمعی از داوطلبان واجد شرایط حوزه‌های راهبردی و دفاعی امنیتی با نظم و شکوه خاصی در محل این دانشگاه آغاز شد.
 
نتایج آزمون کتبی در نیمه اول مرداد اعلام و داوطلبانی که حدنصاب نمره علمی را احراز کنند به مصاحبه دعوت می‌شوند.
 
پذیرش نهایی داوطلبان بر مبنای نتایج حاصله از آزمون کتبی و شاخص‌های مصوب هیئت امنای دانشگاه و مصاحبه علمی و براساس ظرفیت پذیرش در هر رشته تحصیلی انجام می‌شود. 

دانشگاه عالی دفاع ملی براساس رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا با نگاه اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور باید دارای ویژگی‌های برخورداری از آموزه‌های علمی پژوهشی لازم برای مشارکت در پی‌ریزی تمدن اسلامی باشد.
 
1- بهره‌مندی از اندوخته‌ها، تجربه‌ها، استعدادها و طرح‌ها برای ترسیم راهبرد دفاع همه جانبه به خصوص استفاده از تجارب گرانبهای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس
 
2- دست یافتن به جایگاه واقعی و منزلت علمی و فن آوری روز مبتکر و فرهنگ‌ساز در زمینه طرح‌های دفاعی استراتژیک
 
3- محلی برای تعاملات علمی در عرصه امنیت ملی در سطوح عالی تصمیم‌گیری مراکز مطالعات استراتژیک و نهادهای حساس و کلیدی کشور 

4- مرکز نشر تفکر استراتژیک در کشور و سایر مراکز علمی مشابه در کشورهای دوست و مسلمان  
5- پرورش دهنده فرماندهان و مدیران لایق و متعهد به ارزش‌های والای اسلامی برای تصدی مشاغل حساس و استراتژیک که قادر به مدیریت بحران‌های داخلی و منطقه‌ای در تمام ابعاد قدرت ملی باشند و هم مرکزی برای تولید علم و جنبش نرم افزاری در زمینه‌های مدیریت استراتژیک، دفاع ملی و امنیت ملی
 
دانش آموختگان این دانشگاه در همه عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی قادر به نظریه‌پردازی بوده و توانایی اداره سیستم‌های کلان ملی را در هر شرایطی دارا هستند.
 
گفتنی است مقامات کشوری و لشکری از جمله دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و از داوطلبان آزمون دوره دکتری این دانشگاه هستند. 

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار