سالاری درباره افزایش ناگهانی جمعیت تهران و مشکلات آن، به نقش رئیس جمهور سابق اشاره کرد و گفت: حضور ناگهانی او در شورای عالی شهرسازی و معماری باعث افزایش بارگزاری دست کم جمعیت 2 میلیون نفری در تهران شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تراکم فروشی، بزرگترین مبنع درآمد شهرداری تهران است. با این حکم کلی نمی توان به هیچ شهرداری خرده گرفت؛ چه اینکه در جایگاه دفاع می نشیند و می گوید "از کجا پول بیاورم پل و بزرگراه بسازم و پارک ها سبز بماند و زباله ها جمع شود؟" 

اما در چند ماه گذشته ساخت و سازهای عجیب و غریبی رسانه ای شده که نشان از مجوز دادن های بی ضابطه برای تامین بودجه مورد نیاز شهر دارد و البته واکنش های مردمی هم به همراه داشته است. جالب اینکه تهران دو سند بالادستی به اسم طرح جامع و طرح تفصیلی دارد و البته گفته شده که ساخت و سازهای عجیب و غریب برج سازی و تخریب گسترده باغ ها و بوستان ها، مانند پروژه بابک زنجانی و بوستان مادر، مطابق هیچ کدام از این سندهای بالادستی نیست.

در این میان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش معتقد است شهرداری تهران با تزریق نگرانی به شهروندان باعث افزایش رشد درآمد خود حاصل از فروش تراکم شده است. 

محمد سالاری در کافه خبر درباره آخرین وضعیت طرح تفصیلی تهران و احتمال کنار گذاشته شدن این طرح می گوید: قرار نیست این طرح کنار گذاشته شود ولی به اندازه ای تغییرات در آن زیاد است که شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه آینده خود تصمیم می گیرد با این طرح چه کند.

سالاری همچنین گفت: رئیس جمهور سابق به ناگاه در یکی از جلسات شورای عالی شهرسازی و معماری حاضر می شود و اعلام می کند چرا سقف جمعیتی تهران را روی 8.7 میلیون نفر متوقف کرده اید؟ تهران تا 10.5 میلیون نفر جا دارد و حاصل این سخن، یک مصوبه سریع است که کل طرح تفصیلی تهران را تغییر داده. مصوبه ای که همچنان بخشهایی از آن، به دلایل مختلف از جمله واهمه از تبعات اجتماعی ابطالش، معتبر شمرده می شود.

برچسب ها: وبگردی ، تراکم ، جمعیت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار