در حال حاضر حوزه آموزش عالی با 300 تا 400 هزار صندلی خالی مواجه است که بیش از 80 درصد آن مربوط به مقطع کاردانی و کارشناسی است.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در حال حاضر بیش از 80 درصد کرسی‌های خالی دانشگاه ها مربوط به مقاطع کاردانی و کارشناسی است که تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای حوزه آموزش کشور شده است.

وی گفت: متاسفانه در یک برهه ای داوطلبان زیادی در این دو مقطع وارد دانشگاه ها شدند و با توجه به تاسیس دانشگاههای غیر انتفاعی و حذف کنکور در برخی از دانشگاهها از جمله دانشگاه آزاد در سالهای اخیر در حال حاضر با خیل عظیمی فارغ التحصیل در این دو مقطع و خالی شدن صندلی های خالی داوطلبان در این دو مقطع مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه این شرایط حاکی از توسعه تک بعدی و کمی در حوزه آموزش کشور است، خاطر نشان کرد:در حال حاضر سیل رقابتی در دانشگاه ها به سمت دکتری و کارشناسی ارشد پیش رفته است و با توجه به رشد پایین جمعیت و کاهش رقابت های تحصیلی باید فکری برای حل مشکلات پیش روی حوزه آموزش عالی کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتری ، آموزش عالی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۳
باید پذیرش در ارشد خیلی کم شود در عوض برایشون استخدام فراهم شود تا فردا از دانشگاه امد بیرون نا امید نشود به اشتغال پیش برود با افزایش ظرفیت ارشد افزایش بیکاری پذیرش در ارشد با تعهد خدمت به کشور چه ازاد چه دولتی به مدت 15سال باشد والا بعد فارغ التحصیلی بیکار بشه در جامعه به تمسخر گرفته بشه چه فایده داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۳
جوانان ایرانی برای فرار از کار دنبال درس می روند وگرنه مملکت ما به این همه کارشناس نیازی ندارد...البته نه کارشناسی که در مراکز آموزش عالی های سطح پایین درس می خوانند و ادعای کارشناسی دارند.
آخرین اخبار