نیویورک تایمز می نویسد: با شدت گرفتن بحران عراق نارضایتی از سیاستهای دولت اوباما در بین دمکراتها و جمهوریخواهان نیز رو به افزایش است . با این حال برخی هم از اعزام مشاورین نظامی امریکا به عراق حمایت می کنند.

این روزنامه در ادامه تصریح می کند: نظرسنجی مشترک نیویورک تایمز با شبکه سی بی اس نشان می دهد که اکثریت امریکاییها از برخی از سیاستهای اوباما در عراق از جمله احتمال استفاده از پهپاد علیه شورشیان مسلح حمایت می کنند. با این حال اکثریت مردم در نظر سنجی ها می گویند که به دولت اوباما اعتماد ندارند و نسبت به دخالت نظامی امریکا در عراق نگران هستند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این نظرسنجی نشان می دهد که 58 درصد امریکایی ها از سیاستهای خارجی اوباما ناراضی هستند. این نارضایتی نسبت به ماه قبل ده درصد افزایش داشته است و از سال 2009 تا کنون بی سابقه بوده است. این نگرانی ها به ویژه در بین دمکراتها قابل توجه است. حدود یک سوم دموکراتها سیاستهای خارجی دولت اوباما را تائید نمی کنند.

حدود 52 درصد امریکایی ها مخالف سیاستهای جاری دولت اوباما در قبال بحران عراق هستند. این در حالی است که تنها 37 درصد این سیاست ها را مورد تایید قرار می دهند.

به نوشته نیویورک تایمز یک فرد وابسته به حزب دمکرات بنام مایکل رابرتز 34 ساله می گوید، من به اوباما رای دادم چرا که او می گفت چهارسال دیگر به من فرصت دهید تا مشکلات را بر طرف کنم اما هیچ چیز اصلاح نشده است. به گفته این فرد، اوباما می خواهد با تروریسم مقابله کند اما باید بجای استفاده از نیروی نظامی از پهپادها برای بمباران استفاده کند.

نیویورک تایمز در جمع بندی خود از این نظر سنجی می نویسد، کاهش حمایت در بین طرفداران دو حزب از سیاستهای اوباما موقعیت او در دوران باقیمانده از ریاست جمهوری را با چالش بزرگی مواجه ساخته است.
در حال حاضر 40 درصد مردم امریکا از سیاستهای اوباما حمایت می کنند در حالیکه 54 درصد دیگر ناراضی هستند.

به رغم این نارضایتی ها 51 درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند می گویند از تصمیم اوباما برای اعزام 300 مشاور نظامی به عراق حمایت می کنند. بیش از 56 درصد هم می گویند امریکا باید از پهپادهای نظامی علیه شورشیان عراقی استفاده کند.

بیش از نیمی از مردم امریکا هم از ایده همکاری واشنگتن با ایران برای حل بحران عراق حمایت می کنند.

برچسب ها: نگرانی ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار