در تازه ترین آمار درباره کشورهای ضعیف در دنیا ،‌ "‌سودان جنوبی"‌ در صدر این لیست قرار گرفته و آمریکا بیش از سایر کشورها صعود داشته است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسی ان ان ؛‌ موسسه "‌مرکز صلح "‌که موسسه ای غیردولتی در واشنگتن است در تازه ترین آمار خود درباره کشورهای ضعیف دنیا ـ‌که بطور سالانه تهیه و منتشر می گردد ـ‌ سودان جنوبی را در صدر لیست خود قرار داد . دلیل قرارگرفتن سودان جنوبی در رتبه نخست شکننده ترین کشورهای دنیا رهبری متمرد این کشور و کشتارها و خشونت های مرگبار در این کشور عنوان شده است . 

در این رده بندی "‌ایالات متحده "‌در رتبه 159 کشور در میان 178 کشور قرار گرفته که اگرچه چنین رتبه ای نشان دهنده ثبات در آمریکاست اما این کشور در مقایسه با آمار سال گذشته دارای بیشترین نرخ افزایش رتبه را داشته است . در این رتبه بندی ( کشورهایی که در مقایسه با سال گذشته دارای تنزل بیشتری بوده اند )‌ ایالات متحده در صدر و پس از آن فرانسه و انگلیس قرار دارد . 

در این آمارگیری 12 شاخص سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ملاک قرار دارد که از جمله آنها می توان به فشار جمعیتی ،‌ فقر و رکود اقتصادی ،‌ وضعیت حقوق بشر و بن بست های سیاسی دولت اشاره کرد . 


تاسال گذشته " سومالی "‌ در شش سال پیاپی در صدر این لیست قرار داشت . اما در آمار امسال این کشور پس از سودان جنوبی در رتبه دوم قرار گرفته و دلیل آن نیز حرکت در مسیر بهبود و پیشرفت در این کشور علیرغم رهبری ناکارآمد ، بی قانونی و تروریسم گسترده در آن است . 

ده کشور نخست در این رده بندی پس از سودان جنوبی و سومالی شامل جمهوری آفریقای مرکزی ،‌ جمهوری دموکراتیک کنگو ،‌ سودان ،‌ چاد ،‌ افغانستان ،‌یمن ،‌ هائیتی و پاکستان می باشد . 

جنگ سوریه این کشور را در رتبه 15 در این آمارگیری قرار داده است . 

گفتنی است نکته حائز اهمیت در گزارش موسسه " صلح "‌ آمریکا رتبه " جمهوری اسلامی ایران "‌است . بر اساس این آمار ایران ـ‌بر خلاف ایالات متحده ـ‌پس ازگذراندن دوره تزلزل موقت  دارای بیشترین نرخ سقوط و کاهش رتبه می باشد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: صلح ، آمریکا ، مرکز ، کشور ، دولت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار