آمریکا بخش اعظمی از هزینه های مالی و تسلیحاتی تروریستها را از طریق ترکیه و تعدادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تامین می کند تا جنگ در سوریه همچنان ادامه داشته باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛‌ " اریک مارگولیس " مقاله نویس و نویسنده مطالب جنگی در گفتگو با شبکه "‌راشا تودی "‌ و در پاسخ به این سوال که هدف کاخ سفید از تامین بخش وسیعی از هزینه های مالی تروریستها در سوریه چیست ، اظهار داشت : نخستین علت این کار توسط واشنگتن از دست دادن ابتکار عمل خود در جنگ سوریه است . به وضوح دیده می شود که نیروهای ضدآمریکایی در زمین سوریه دست بالا را دارند  . 

در وهله بعد ،‌باراک اوباما بعنوان رییس جمهوری آمریکا در داخل کشور از سوی جمهوری خواهان و تعدادی از دموکرات برای انجام برخی کارها تحت فشار قرار دارد . مردم آمریکا نیز از سوی دیگر وی را به انفعال متهم می کنند . جمهوری خواهان بر طبل جنگ می کوبند و از او می خواهند که هر چه سریعتر به عراق حمله کند . 

حتی "‌دیک چنی "‌ مشاور سابق رییس جمهوری در روزنامه "‌وال استریت ژورنال "‌ - بعنوان یکی از برجسته ترین روزنامه های منتشره در آمریکا - اوباما را به باد انتقاد گرفته و وی را یک " شکست خورده و بازنده "‌نامیده است . بنابراین تاحدودی می توان دریافت که اوباما چرا 300 نیروی ویژه خود را به عراق اعزام کرده است . 

این اقدام وی تقریبا بی تاثیر خواهد بود . این در شرایطی است که وی اخیرا از تسلیح مجددا شورشیان و تروریست ها در سوریه خبر داده است . طی سالهای گذشته جنگ در سوریه این واشنگتن بوده است که حمایت های همه جانبه خود اعم از مالی و تسلیحاتی خود را از شورشیان مسلح دریغ نکرده است . بعلاوه کاخ سفید هرگز این اطمینان را نداشته که مبالغ پولی که برای آنها ارسال می کند مستقیما بدست آنها میرسد یا خیر . 

واشنگتن تروریستها را به دو دسته تروریست های افراطی و معتدل تقسیم می کند و تلاش می کند با ارسال تسلیحات ضدتانک و موشک های ضدهوایی به تروریست های به اصطلاح "‌معتدل "‌ از منافع  خود در برابر تروریستهای افراطی محافظت کند . 

این نویسنده همچنین تصریح کرد :‌ نمی توان این اقدام کاخ سفید را تغییری در سیاست خارجی این دولت دانست بلکه آمریکا از طریق ترکیه و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس در حال مسلح نمودن تروریست هاست . آمریکا این کار را در لیبی نیز انجام داده بود تا حکومت معمر قذافی را براندازی کند . اکنون نیز در حال ارسال سلاح های بیشتری به عراق هستند . بنابراین آمریکا در حال دامن زدن و تشدید جنگ در منطقه و بخصوص سوریه است . 

در حقیقت این کار آخرین نقشی است که واشنگتن می تواند برای باقی مانده در خاورمیانه ایفا کند . نقشی که حتی مقامات آمریکایی نیز از عدم عملکرد مناسب و موفق آن باخبر هستند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: جنگ ، سوریه ، خاورمیانه ، کشور ، دولت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار