تیم ملی الجزایر بامداد روز سه شنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل رو در روی آلمان قرار می گیرد اما آنچه که این مسابقه را حساس تر می کند تبانی آلمان و اتریش در جام جهانی اسپانیا 1982 برای حذف الجزایر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،اولین حضورالجزایر در رقابت های جام جهانی در سال 1982 تقریبا به یک داستان حماسی تبدیل شد. الجزایر در قرعه کشی در کنار شیلی، آلمان غربی و اتریش جای گرفت، آنها کار خود را در برابر آلمانی ها، که پیش از بازی بسیار مغرور بودند،آغاز کردند.
 
یک بازیکن آلمان غربی پیش از بازی لاف زده بود که "ما گل هفتم خود را به همسرانمان تقدیم خواهیم کرد، و گل هشتم رابه سگمان".
 
شعبان مرزکان مدافع الجزایر به یاد می آورد که یکی از ستاره های آلمان غربی ادعا کرده بود او با سیگار برگ بر لب بازی خواهد کرد.غرور آنها خیلی زود کار دستشان داد و تنبیه شدند.
 
با وجود آن که کارل هاینز رومنیگه گل اول را زد اما الجزایری ها پیروز از بازی بیرون آمدند و اولین تیم آفریقایی شدند که یک تیم اروپایی را در جام جهانی شکست داد. آنها بازی دوم خود را 2-0 به اتریش واگذار کردند، یک پیروزی در برابر شیلی ثبت کردند.

آنها از سه بازی خود چهار امتیاز کسب کردند، اما برای آن که شانس صعود داشته باشند روز بعد آلمان غربی باید در برابر اتریش پیروز نمی شد.

اما آلمانی ها توسط هورست هرویش به گل برتری رسیدند و پس از آن بازی متفاوت دنبال شد و هر دو تیم کار را راحت دنبال کردند زیرا می دانستند با این نتیجه هر دو به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

واکنش جهانی به این بازی سرشار از خشم بود. وقتی سوت پایان زده شد ابرهارد استایک مفسر شبکه , ARD از ادامه کار امتناع کرد و رابرت سیگر همتای اتریشی او نیز از بینندگان خواست کانال خود را عوض کنند.

الجزایری های حاضر در میان جمعیت با عصبانیت به پاسکاری بازیکنان اعتراض می کردند و برای بازیکنان پول تکان می دادند که معتقد بودند این بازی تبانی بود. مطبوعات اسپانیایی تا آنجا که آن را "الحاق بزرگ" توصیف کردند که اشاره به الحاق اتریش به آلمان نازی در 1930بود.

پس از این بازی مقامات الجزایری به اتفاقاتی که در خیخون پیش آمده بود شکایت کردند، اما این دو تیم قوانین فیفا را نقض نکرده بودند. فیفا نمی توانست کاری انجام دهد. هر چند، از آن زمان به بعد برای جلوگیری از تبانی بازی های دور نهایی مرحله گروهی در مسابقات قهرمانی اروپا و جام جهانی همان زمان برگزار می شود.

امسال 32 سال رنج الجزایر به پایان رسید. گل سلیمانی در برابر روسیه باعث صعود الجزابر برای اولین بار در تاریخ جام جهانی شد و آنها در مرحله حذفی با آلمان روبرو خواهند شد.
بدون شک فکر انتقام در ذهن الجزایری ها وجود دارد و همین امر زمینه ساز دیداری حساس خواهد شد.الجزایر، یک بار دیگر، تیم ضعیفتر است اما خاطرات "رسوایی خیخون "به آنها انگیزه منحصر به فرد ی برای رویارویی با تیم که یوآخیم لوو می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار