خلج با بیان اینکه تاکنون هیچ ردپایی از ویروس کرونا در شترهای مورد مطالعه کشور دیده نشده است، گفت: مخاطره‌ای از این جهت مردم را تهدید نمی‌کند.

مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در مورد ارتباط بین بیماری کرونا و شتر، افزود: با توجه به اینکه بیشتر انسان‌هایی که به این ویروس مبتلا شدند در ارتباط با حیوان شتر بودند، گمانه‌زنی‌ها در مورد انتقال این بیماری از هوای بازدم، ترشحات تنفسی و شیر شتر به انسان قوت گرفت.
 
وی اضافه کرد: با وجود این ما مستندی بررسی شده و قطعی در این زمینه نداریم و تنها به دلیل اینکه انسان‌های درگیر با این ویروس، در ارتباط نزدیک با شتر بودند، این حیوان به عنوان مظنون مورد توجه قرار گرفته است.
 
خلج افزود: در همین خصوص، سازمان دامپزشکی مطالعاتی در کشور انجام داده و بخشی از نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفته اما هیچ ردپایی از این ویروس در کشور دیده نشده است.
 
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برخی از این نمونه‌ها را در آزمایشگاه‌های خود بررسی می‌کند و پس از آنکه نتایج آنها را اعلام کرد، ما به جمع‌بندی نتایج این آزمایش‌ها و اعلام نظرنهایی می‌پردازیم.
 
خلج تصریح کرد: با وجود این تا بحال هیچ مخاطره‌ای از جهت انتقال ویروس کرونا به انسان، در
شترهای مورد مطالعه کشور دیده نشده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شتر ، دام ، شیر ، ترشح ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار