روزانه 30 دقیقه پیاده روی می تواند معجزه‌ای بزرگ در پیشگیری از انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان ایفا کند.

دکتر محمد جواد اسلامی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: ورزش و فعالیت بدنی مردم در هر سنی آنها را در مقابل ابتلا به انواع سرطان و بیماری های غیرواگیر مصون می کند.

وی افزود:برای اینکه بدن سالمی داشته باشید و به جنگ بیماری ها بروید باید هفته ای 150 دقیقه فعالیت بدنی متعادل داشته باشید که می تواند شامل پیاده روی و دوچرخه سواری باشد برای مقابله با سرطان باید از دخانیات،‌نور شدید آفتاب و بیماری هایی که عفونی هستند دوری کرد، روزانه 30 دقیقه پیاده روی می تواند معجزه ای بزرگ در پیشگیری از انواع بیماری ها بخصوص سرطان ایفا کند.

این متخصص تغییر روش زندگی را برای سالم زیستن توصیه کرد و افزود: تغییر سبد غذایی و مصرف مواد غذایی سالم و به همراه آن ورزش و فعالیت بدنی که وزن را متعادل نگه می دارد و مهمترین گام برای پیشگیری از سرطان محسوب می شود.

وی مصرف مواد غذایی سرشار از کالری و عاری از نمک و چربی را اولین گام برای شکست سرطان دانست و تاکید کرد:نوشابه‌های شیرین ننوشید،سبزیجات،‌میوه و غلات و آجیل بخورید، مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید، غذای شور و حاوی سدیم را از سبد غذایی خود قطع کنید و وزنتان را متعادل نگه دارید.

اسلامی اذعان داشت: مواد تقویتی مانند ویتامین ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش نمی دهند، بنابراین مصرف آنها توصیه نمی شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، بیماری ، ورزش ، آفتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار