معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس از قرارداد عاملیت بانک های کشاورزی و سپه با صندوق توسعه ملی و تخصیص ۷۰۰میلیارد ریال به استان فارس خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کاظمی بیان کرد: تخصیص این اعتبار، منجر به رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری در فارس می شود.

وی ادامه داد: توسعه پایدار اقتصادی و تامین امنیت غذایی به عنوان یکی از استراتژی ترین و ضروری ترین نیازهای جامعه در سایه توجه و رونق بخش کشاورزی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس ظرفیت های بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد، افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اعمال مدیریت جهادی در پایداری تولید و تحقق اهداف دولت، امیدواریم امسال با برنامه ریزی مناسب کشاورزی استان به سمت اقتصادی تر شدن آن سوق داده شود تا هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اشتغال شاهدتحول عظیمی در استان باشیم.

این مسوول افزود: از ابتدای برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، هر ساله 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی ، تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی به طرح های دارای توجیه فنی و اقتصاد، زیست محیطی و مالی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی و محیط زیست تخصیص می یابد که امسال نیز این موضوع در جزء « د » تبصره 5 قانون بودجه امسال تاکید شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: منابع ، صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.