سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران از تلاش برای تدارک اردوی داخلی به منظور آمادگی و انسجام بیشتر تیم ملی بسکتبال جوانان 2016 کشورمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رضا نوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : مرداد ماه سال گذشته از سوی رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران هدایت تیم ملی بسکتبال جوانان 2016 را برعهده گرفتم و توانستیم در نیمه دوم سال 92 نیز دو تیم «الف» و «ب» را در این رده سنی تشکیل دهیم.

وی با اعلام اینکه برای تیم ملی جوانان بازیکنان متولد دی ماه سال 1376 تا سال 1377 را به خدمت گرفتیم، افزود: در مسابقات آموزشگاه‌های بسکتبال کشور که اواخر سال گذشته به میزبانی اصفهان برگزار شد نیز چند بازیکن با بیش از دو متر قد به اردوی تیم ملی دعوت شدند که از لحاظ فنی در وضعیت خوبی جای داشتند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان 2016 ایران با اعلام اینکه اسکلت تیم ملی جوانان 2016 بسته شده است، گفت: از ابتدا بیش از پنج اردو برای این رده تیم ملی بسکتبال پیش‌بینی شده و مسابقات چهارجانبه داشتیم.

وی با تاکید اینکه هم‌اکنون بازیکنان در رده نوجوانان به سر می‌برند، بیان کرد: سن‌شان تا دو سال آینده به رده جوانان می‌رسد و با قرار گرفتن در رده جوانان به مسابقات بین‌المللی 2016 اعزام می‌شوند.

نوری خاطرنشان کرد: از لحاظ فیزیکی، تاکتیک و تکنیک بهترین‌ها را در سطح استان‌های کشور گردهم آوردیم ولی باید برای هماهنگی و آمادگی لازم تمرینات بیشتری انجام شود.

این مربی تیم ملی یادآور شد: برای پرورش استعدادهای نسل جوان کشور چهار رده تیم ملی بسکتبال نوجوانان 2017، جوانان 2014، نوجوانان 2015 و جوانان 2016 به همراه کادر فنی مجرب مشغول به تمرین هستند.

وی متذکر شد: به دلیل امتحانات پایان ترم مدارس و اولویت رده‌های مختلف تیم ملی بسکتبال می‌خواهیم تمرینات را بار دیگر با انسجام بیشتری ادامه دهیم.

این مربی نام‌آشنای بسکتبال شمال کشور اضافه کرد: هم‌اکنون سه رده مختلف تیم ملی در سالن سرپوشیده فدراسیون بسکتبال تمرینات منسجمی برای مسابقات آینده دارند و این سالن جوابگوی تمرینات چهار رده سنی تیم ملی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم برای آینده‌ای نزدیک اردوی تدارکاتی برای آمادگی بیشتر ملی‌پوشان در یکی از شهرهای بسکتبالی کشور مهیا کنیم.

نوری در مورد تاریخ و مکان برگزاری این اردو به خبرنگار فارس گفت: هنوز تصمیمات نهایی در این زمینه اتخاذ نشده ولی سعی داریم اردوی چند روزه را تدارک ببینیم./ب


برچسب ها: تلاش ، ملی ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.