رستمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

احتمال در نظرگرفتن جوانب افزایش نرخ باروری در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح‌های کوچک، وقت مجلس را گرفته و نوبت بررسی‌ها را طولانی می‌کند، گفت: در هفته جاری طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در کمیسیون بهداشت مطرح و در نهایت درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد و تلاش می‌شود تا جوانب این طرح بررسی و نواقص موجود در آن برطرف شود.

عبدالرحمن رستمیان نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از مطرح‌شدن طرح‌های کوچک در مجلس شورای اسلامی به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: طرح‌های کوچک، وقت مجلس را گرفته و نوبت بررسی‌ها را طولانی می‌کند ، لذا  ضرورت دارد طرح‌ها جامع باشند و با توجه به این‌که این طرح و مسائلی از این دست بار مالی دارد بهتر است به صورت لایحه جامع از سوی دولت تقدیم مجلس شود.
 
وی با بیان این‌که بهتر است جوانب این طرح در طرح جامع جمعیت دیده می‌شد، ادامه داد: در هفته جاری، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در کمیسیون بهداشت مطرح و در نهایت درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا جوانب این طرح بررسی و نواقص موجود در آن برطرف شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت با بیان این‌که این طرح به صورت یک فوریتی تصویب شده است، گفت: در بررسی این طرح در کمیسیون بهداشت هیچ عجله و محدودیت زمانی نداریم و بررسی این طرح را با همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی دنبال خواهیم کرد.   
 
رستمیان به جزییات طرح فوق اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح فوق مجازات برای سقط جنین یا مبلّغان این مسئله می‌تواند درنظرگرفته شده باشد ولی این‌که صرفا برای یک عمل جراحی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شود باید تجدید نظر شود، ضمن این‌که دولت می‌تواند خدمات دولتی را از اقدامات پیشگیری از بارداری حذف کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار