نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: دولت باید به منظور اطمینان خانواده‌ها از وجود امنیت و آرامش، بحث‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طرح افزایش جمعیت را با فراهم کردن زیربناها و زیرساخت‌های این طرح عملیاتی کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

با اشاره به قرار گرفتن طرح افزایش جمعیت در دستور کار مجلس اظهار داشت: بحث‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این طرح را می توان با فراهم کردن یک زیرساخت که به عنوان ریل‌گذاری طرح است و در این طرح به طور جامع دیده شده است، عملیاتی کرد.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه قوه مجریه در کشور مسئولیت اجرایی دارد و باید تمام برنامه ها و قوانین را اجرایی کند؛ تصریح کرد: اجرایی کردن طرح افزایش جمعیت و ایجاد زیرساخت های لازم از وظایف و مسئولیت‌های دولت است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که دو جنبه فردی و ایجادی دارد، ادامه داد: خانواده‌ها به عنوان کوچک‌ترین و اصلی‌ترین نهاد در جامعه ما محسوب می شوند و باید بحث‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طرح را با فراهم کردن زیر بناها و زیرساخت‌ها که به عنوان ریل‌گذاری این طرح است و به طور جامع در آن دیده شده است، به منظور اطمینان خانواده‌ها از وجود آرامش و امنیت عملیاتی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس سرزندگی یک جامعه را وابسته به نیروی جوان آن جامعه دانست و تصریح کرد: اگر جامعه جوانی خود را از دست بدهد بر بخش های مختلف اقتصادی فرهنگی سیاسی وامنیتی جامعه تاثیر می گذارد و باید توازنی ایجاد کنیم که جمعیت به سمت بزرگسالی و پیری نرود.

جوکار با اظهار تأسف از برنامه کاهش جمعیت که از رژیم گذشته شروع شده است، اذعان داشت: متأسفانه کاری را مبنی بر کاهش جمعیت از زمان رژیم گذشته شروع کردیم و تا الان ادامه دادیم و شعار دادیم "فرزند کمتر، زندگی بهتر"، که حتی خود اروپایی‌ها نیز در این رابطه به اشتباه خود پی بردند و اکنون با مشاهده منفی شدن رشد جمعیت، مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت دارند تا با جمعیت بزرگسال مواجه نشوند و بحران ایجاد نشود.

وی سیاست‌های اجرایی برای طرح تنظیم خانواده در گذشته را برگرفته از برنامه‌های خیلی بومی شده و سیاست‌های دیکته شده از سازمان‌های بین المللی خواند که مختص به سیاست‌های جهانی سازی و جهانی شدن خود این سازمان‌ها بوده است و ادامه داد: ما نمی‌توانیم کاملا از آنها تبعیت کنیم و باید خیلی وقت پیش این طرح را متوقف می کردیم و چون این کار صورت نگرفته است، اکنون به مرز هشدار رسیدیم.

وی ادامه داد: ما نیاز به یک الگوی بومی شده، بدون افراط و تفریط داریم به گونه ای که حداقل این شیب تند کاهش جمعیت را ملایم کنیم و با این کار شاهد مشکلات و معضلاتی که بعضی از جوامع با آن روبرو هستند، نباشیم./س

برچسب ها: رشد ، جمعیت ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.