مدیر کل بنادر و دریانوردی قشم گفت : بیش از چهار میلیون و ۹۶ هزار مسافر در سه ماه اول امسال به جزیره قشم سفر کردند که قشم در میان بنادر کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس سید باقر موسوی افزود : در این مدت افزون بر دو میلیون و ۱۹هزار و ۹۷۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی نیز در این جزیره تخلیه یا بارگیری شده است و در میان بنادر کشور در رتبه سوم قرار دارد.

وی کاپوتاژ مواد نفتی و غیر نفتی جابجا شده در این جزیره را در این مدت شامل یک میلیون و۸۹۳هزار و ۲۳۶تن مواد غیر نفتی و ۶۸ هزار و ۸۰۲ تن مواد نفتی اعلام کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی قشم مجموع صادرات و واردات کالا به جزیره قشم را نیز در طول سه ماه اول امسال افزون بر ۵۷ هزار و ۹۴۰ تن اعلام کرد و گفت : این میزان در مقایسه با ۳۳ هزار و ۷۹۴ تن کالای صادر یا وارد شده به قشم در مدت مشابه پارسال در زمینه صادرات ۱۰۶درصد و در زمینه واردات ۱۳درصد افزایش داشته است.

موسوی همچنین از رشد ۱۶۶درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم در سه ماه اول سال ۹۳ در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت : این میزان افزایش حاصل رسیدن یک هزار و ۵۰۷ TEUکانتینر تخلیه و بارگیری شده در این بنادر در سه ماه اول پارسال به سه هزار و ۹۹۹ TEUکانتینر در سه ماهه اول امسال بوده است.

وی افزود:در این مدت ۷۲۳ دستگاه خودرو نیز از طریق بنادر شهید ذاکری ، لافت و پهل در جزیره قشم ترابری شده و ۵۰ هزار و ۳۴۴ فروند شناور هم در طول این مدت با افزایش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به جزیره قشم تردد داشته اند که از این تعداد ۹۰ فروند شناور دارای ظرفیت بالای یک هزارتن هستند./س
 
برچسب ها: مسافر ، جابه جایی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.