گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود 1.4 میلیارد نفر در دنیا سیگار می‌کشند که این افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی و استعمال دخانیات به ویژه سیگار، از دلایل اصلی گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های مغزی و عصبی، بیماری‌های کلیوی، اختلالات کبدی، ریوی و ده‌ها نوع بیماری دیگر است.

وی با اشاره به نقش سیگار در افزایش خطر بسیاری از بیماری‌ها و بالا رفتن آمار مرگ و میر تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود  1.4 میلیارد نفر در دنیا سیگار می‌‌کشند که این افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند.

گرجی اظهار داشت: در کشورمان نیز آمار افرادی که سیگار می‌کشند بسیار بالا است و متاسفانه سن مصرف سیگار در کشور در حال کاهش است.

وی افزود: اغلب سیگارهای موجود در کشور به صورت قاچاق وارد شده‌اند و درصد کمی از سیگار‌ها تولید داخل هستند که این موضوع اهمیت بیش از پیش مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ویژه سیگار را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار